Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on Computerworld it-jobbank will work correctly.

Udviklere og automatiseringsspecialister til ny Digital Task force i Danmarks største forvaltning
Vil du være med til at bygge vejen til en mere effektiv, digitalt understøttet og fremtidssikret administration og være en vigtig drivkraft bag den kommende digitale transformation i Børne- og Ungdomsforvaltningen i København?
Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) i Københavns Kommune er Danmarks største forvaltning med omkring 80.000 brugere og 18.000 medarbejdere. Det forpligter og det stiller høje krav til, hvordan vi organiserer, udvikler og digitalt understøtter vores opgaver – til gavn for medarbejdere og ledere i forvaltningen, og vigtigst, til gavn for børn og unge i Københavns Kommune. Derfor etablerer vi nu en ny, ambitiøs digital taskforce – TADO (Taskforce for Administrativ Digital Omstilling) – og søger nu udviklere til at bygge løsninger til at optimere og forenkle digitale administrative processer.
Om Taskforce for Administrativ Digital Omstilling (TADO)
TADO bliver en vigtig strategisk drivkraft bag den digitale omstilling af administrationen i BUF. Taskforcens formål er at accelerere og udbygge den administrative digitalisering med fokus på at gribe behovene fra brugerne og omsætte dem til tidssvarende, værdiskabende digitale løsninger baseret på både afprøvet og ny teknologi.
Gennem konkrete initiativer, afprøvninger og udviklingsprojekter skal TADO
- effektivisere og forenkle administrative arbejdsgange
- afprøve og implementere nye teknologier
- skabe bedre digitale løsninger, der frigiver tid til kerneopgaverne
- bidrage til, at digitale redskaber bliver en naturlig og integreret del af vores måde at arbejde på
Målet er at skabe en moderne, effektiv og attraktiv administration, hvor digitale værktøjer gør hverdagen nemmere og processerne mere enkle – og hvor vi fortsat leverer høj kvalitet i alt, hvad vi gør.
Om rollen
Som udvikler bliver du den, der bygger løsningerne til de nye digitale arbejdsgange. Du skal således, sammen med andre i teamet og sammen med ledere og fagspecialister omsætte forretningens behov til digitale løsninger, som optimerer og forenkler opgaveløsningen og brugeroplevelsen på tværs af forvaltningen.
Du bliver en af de første i taskforcen, da teamet skal bygges op fra bunden. Du skal derfor også være med til at opbygge metoder og fælles processer, som teamet fremadrettet skal arbejde ud fra. Derfor søger vi dig, der både kan tænke metodisk, har stærke samarbejdsevner og er leverancefokuseret.
Primære opgaveområder
Alt efter din profil, interesser og kompetencer vil du komme til at arbejde med en række af nedenstående opgavetyper:
- omsætte forretningsprocesser til automatiserbare flows og tekniske løsninger i samspil med forretnings- og processpecialister
- analysere, designe og udvikle RPA/RDA-løsninger (UiPath, Power Automate) i samarbejde med forretnings- og processpecialister
- udvikle og konfigurere AI-agenter/AI-workflows til automatisering af opgaver og dialogbaserede processer
- designe og udvikle funktionalitet i ServiceNow, herunder workflows, scripting og integrationer
- implementere API-integrationer mellem ServiceNow, RPA-platforme og øvrige systemer
- optimere eksisterende automatiseringer og sikre stabil drift, monitorering og fejlhåndtering
- indgå i agile teams og deltage i sprint-planlægning, code reviews og backlog-prioritering
- dokumentere løsninger, udarbejde tekniske specifikationer og sikre governance efter gældende standarder
- indgå i test- og implementeringsforløb
- vurdere teknologimuligheder og indgå i teknologivalg sammen med koncernenheder
- indgå i det løbende arbejde med at løfte digital modenhed i forvaltningen
Dine kvalifikationer og kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, som fx cand.it, ingeniør, datalog eller tilsvarende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at indgå tværfaglige teams i digitaliseringsprojekter eller -programmer. Du har sandsynligvis arbejdet i større organisationer og med udviklingsprojekter og i krydsfeltet mellem teknologi og forretning
Vi ser gerne, at du har teoretisk og gerne praktisk erfaring med procesanalyse og -optimering. Enten fra forretningssiden eller fra en digitaliseringsfunktion. Det er en fordel, men ikke at krav, at din erfaring er fra arbejde med digitale løsninger som RPA/RDA, AI eller ServiceNow. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at bygge eller integrere AI-workflows, agent-baserede processer, prompt-engineering og orkestrering af AI-tjenester. Du sidder sandsynligvis i en rolle som Automation Developer, Platform Engineer, softwareudvikler, Data Scientist eller lignende.
Personligt er du løsnings- og helhedsorienteret og samarbejdende. Du trives med at skabe struktur og fremdrift fra bunden og formår at balancere faglig kvalitet med resultatfokus. Du er en god kollega, hjælpsom og har respekt for andre fagligheder. Du stiller skarpt på formålet før teknologien og din nysgerrighed på nye teknologier kombineres med blik for, hvordan de skaber reel værdi for både brugere og ledere. Du insisterer på at følge, monitorere og teste, hvordan de løsninger, du udvikler, faktisk fungerer i praksis – og bruger den viden aktivt til løbende forbedringer.
Vi tilbyder
Stillingen er placeret i Børne- og Ungdomsforvaltningens administrativte ressourcecenter (ARC), placeret i Procesenheden, der arbejder med strategisk og operationel ledelsesunderstøttelse samt udviklingsprojekter.
Du bliver en del af et engageret og tværfagligt team, hvor vi udfordrer eksisterende løsninger, sparrer, videndeler og samarbejder på tværs af fagligheder – altid med fokus på at gøre en forskel for medarbejdere, ledere og ikke mindst børn og unge i København. Vi har en uformel tone og lægger vægt på, at det skal være både sjovt og inspirerende at gå på arbejde. Fleksibilitet og balance mellem arbejde og privatliv prioriteres højt.
Vi tilbyder dig derfor
- en unik mulighed for at sætte retning for den administrative digitale omstilling og bygge en ny funktion fra bunden
- stor synlighed og indflydelse – du kommer til at præge, hvordan vi arbejder og udvikler os
- et stærkt, tværfagligt miljø med høj faglighed, tæt samarbejde og nysgerrig dialog
- gode muligheder for kompetenceudvikling og en arbejdsplads, der værner om balance mellem arbejde og fritid
- et meningsfuldt formål – vi arbejder for at skabe de bedste rammer og betingelser for, at byens børn kan udfolde deres potentiale
Hvis du kan se dig selv i denne rolle med lyst til at bygge nyt, drive digital transformation og skabe reelle resultater, så glæder vi os til at modtage din ansøgning.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingerne er på fuld tid og med tiltrædelse snarest muligt. Du får arbejdsplads på adressen Nyrupsgade 7 i København K.
Mere information
Kontakt Bo Kristian Haue (leder af Procesenheden) på 22 16 72 66 eller Anders Wright Thomsen (ekstern rekrutteringspartner) på 20 95 28 80.
Sammen med din motiverede ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Søg via linket senest torsdag den 11. december 2025.
