Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på Computerworld it-jobbank vil fungere korrekt.
Skarpe controllere til en digital organisation i bevægelse
Brænder du for økonomistyring og controlling og har du modet til at tage ansvar i en fremtidsorienteret organisation i bevægelse? Så er du måske en af de to controllere, vi søger!
Her bliver du en del af økonomiteamet, hvor du får ansvar for at understøtte afdelingens samlede økonomistyring. Du får en bred rolle med både driftsopgaver, udvikling af processer og økonomiske analyser, der bidrager til et solidt grundlag for den digitale udvikling i regionen.
Hverdagen, der venter på dig
Din hverdag bliver præget af et dynamisk og travlt arbejdsmiljø, som stiller krav til, at du er selvkørende og dygtig til at operere med korte deadlines. Arbejdsopgaverne kræver både præcision, struktur og overblik – men det er også vigtigt, at du har engagementet og evnen til med kort varsel at sætte dig ind i sagsfremstillinger med kompleks økonomi, så du kort efter har detaljerne på fingerspidserne. Du er fleksibel og trives i en hverdag med både driftsopgaver og skiftende opgaver af strategisk og analytisk karakter, som ikke altid kan planlægges.
Dine væsentligste opgaver bliver:
- Udvikle og optimere økonomiske styrings- og rapporteringsprocesser
- Udarbejde analyser og beslutningsoplæg til ledelsen
- Understøtte økonomien i forbindelse med større digitaliseringsinitiativer og Sundhedsreformen
- Lægge budget, følge op og lave prognoser på udvalgte områder
Sammen med de øvrige controllere vil du løbende indgå i arbejdet med forskellige økonomiske analyser. Du vil også være med til at skabe økonomisk beslutningsgrundlag og overblik i forbindelse med udrulning af Sundhedsreformen i forhold til Digitalisering og It.
Vi søger dig, der
- Har erfaring med økonomistyring, analyser og procesudvikling
- Er proces- og udviklingsorienteret og trives med at skabe struktur og forbedringer i komplekse sammenhænge
- Har solid erfaring med økonomiske modeller og stærke Excel-kompetencer
- Har erfaring med bl.a. budgetprocesser og budgetopfølgningsprocesser
- Har gode samarbejdsevner og evnen til at skabe tillid på tværs af fagligheder
- Kan producere økonomiske overblik og skriftlige sagsfremstillinger så også ikke-økonomer forstår det
Forandringer skræmmer dig ikke; du ser det som en unik mulighed for at være med i en organisation, hvor alt ikke er, som det plejer.
Du vil ofte opleve, at der er mange interessenter og mange meninger rundt omkring bordet. Det er derfor vigtigt, at du agerer professionelt, og at du kan stå fast på dine meninger. Økonomien er ofte et af de afgørende beslutningsgrundlag, og derfor er det vigtigt, at du er en troværdig og dygtig rådgiver over for både kolleger og helt inde ved bordet, hvor beslutningerne bliver truffet.
Derudover håber vi, du er
- En der vil bidrage til et godt, kollegialt fællesskab
- Initiativrig med et naturligt drive; du lader dig ikke begrænse
- Ambitiøs og går gerne et skridt længere, hvis opgaven kræver det
- Ansvarsbevidst og sætter en ære i at levere den rette kvalitet til tiden.
Bliv en del af Økonomi og Kontrakter
Du bliver en del af Økonomi og Kontrakter, hvor vi er omkring 20 engagerede kolleger med forskellig baggrund – men med samme mål: at skabe økonomisk styring, der understøtter en sund og effektiv digitalisering. Vi hjælper hinanden, har det sjovt, og vi sætter pris på den gode dialog og faglig sparring.
Vi arbejder i en uformel kultur med højt til loftet og et stort fokus på samarbejde. Her er der plads til både initiativ og faglig udvikling – og du får gode muligheder for at præge dit eget arbejde.
Samarbejde på tværs og fokus på kompetenceudvikling
I Digitalisering og It tror vi på, at trivsel og udvikling går hånd i hånd. Du får en grundig introduktion og bliver en del af vores interne akademi, hvor vi sammen udvikler vores faglighed og forståelse på tværs af organisationen.
Vi tilbyder fleksible rammer, en 37-timers arbejdsuge med betalt frokostpause og mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det.
Er du interesseret?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder, Morten Skjoldsøge, på 2494 6604 eller morskj@rm.dk eller controller Sebastian Løper på tlf. 5161 1727
Vi afholder samtaler løbende så send din ansøgning allerede nu - stillingsopslaget er aktivt til og med 4. januar 2026. Hvis du bliver indkaldt til samtale, må du forvente at skulle udfylde en profilanalyse.
Digitalisering og It. Sammen om den digitale transformation - vi gør det nemmere at være ansat og bedre at være borger i Region Midtjylland
Vi er én af landets største, selvstændige afdelinger, som arbejder med digitalisering og it. Vi er over 600 ansatte, som hver dag går på arbejde for at understøtte vores 36.000 brugere med innovative teknologiske løsninger, stabil drift og kvalificeret support på alle årets dage - døgnet rundt.
Vi er ikke en traditionel it-afdeling. Vores mål er at være en proaktiv samskaber af brugernære digitale løsninger, som går forrest i den digitale udvikling. Vi stræber efter at fremme meningsfuld innovation og sammenhængende digitale sundhedsoplevelser, der styrker, udvikler og understøtter fremtidens sundhedsvæsen på tværs af sektorer - samtidig med at vi sikrer robust drift og god support til alle vores brugere. Digitalisering og It er hvor innovation og service mødes for at skabe en bedre og mere sammenhængende fremtid for et sundhedsvæsen i verdensklasse.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside eller få et indblik i vores hverdag på LinkedIn. Du kan også læse regionens digitaliseringsstrategi, som bygger på udvikling af digitale løsninger på patienternes og borgernes præmisser.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.