Cy­ber­di­vi­sion­en søger leder af lo­gistikele­ment i Vord­ing­borg


Til Danmarks måske mest atypiske IT-arbejdsplads søger vi en Logistikspecialist og leder af vores Logstikelement. Er du mere end almindelig stærk i logistik, og har du både evner og vilje til at lede og udvikle specialister i en dynamisk organisation, så er du måske den rette til stillingen.

Om os

IT Supportafdelingens logistikelement spiller en central rolle i den logistiske understøttelse og udvikling af de lokale It-Serviceelementer (LITS). Vi arbejder målrettet med at udvikle og sikre den logistiske støtte til LITS med fokus på høj faglighed – både i daglig drift og i forbindelse med større planlægningsopgaver.

Afdelingen har ca. 30 LITS fordelt i hele Kongeriget. Alle LITS har deres egen myndighedsbeholdning samt et Lagerbeholdnings setup. Vi har lagt – og lægger fortsat - et stort arbejde i at videreudvikle og strømline LITS’ logistiske processer. Det omfatter blandt andet støtte til mønstring og optælling, planlægning af logistikaktiviteter, uddannelse af medarbejdere i brugen af systemer og procedurer, tilsyn samt praktisk støtte ved behov i den daglige drift.

Derudover bidrager vi med rapportering, analyser og kontrolopgaver, som understøtter både ledelsesbeslutninger og en effektiv lagerstyring.

Vores tilgang er præget af stor faglighed, ansvarlighed og en systematisk arbejdskultur. Gennem data, overblik og samarbejde sikrer vi, at logistikken bag LITS’ fungerer smidigt og med høj kvalitet.

Som en del af IT Supportafdelingen arbejder vi tæt sammen med både civile og militære kolleger. Vi prioriterer her en høj faglighed, klare processer og en kultur, hvor samarbejde og udvikling går hånd i hånd. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø i gode rammer med en arbejdsuge på gennemsnitligt 37 timer og fleksibel arbejdstid. På vores unikke arbejdsplads har du med andre ord tid til et liv ved siden af, uden du skal give afkald på kompetenceudvikling og udfordringer.

Om Stilingen

Du vil blive leder af et team med dygtige og alsidige medarbejdere i IT Supportafdelingen, hvor du til dagligt vil have ansvaret for alle Logistikelementets forskelligartede opgaver.

Vi søger en initiativrig og engageret chefsergent, eller seniorsergent der er ”klar” til udnævnelse på den korte bane. Du skal trives i et miljø med vekslende prioriteringer, hvor opbyggelse og vedligeholdelse af relationer er en forudsætning og hvor vi måler vores succes i evnen til at understøtte Forsvarets operative opgaveløsning.

Som leder af logistikelementet vil du få ansvar for at understøtte, vedligeholde og videreudvikle de logistiske arbejdsgange som sikrer, at IT-materiel er korrekt modtaget, opbevaret og udleveret/returneret. Du arbejder tæt sammen med teknikere og andre supportfunktioner og bidrager til, at vi leverer gennemskuelige og veldokumenterede logistikløsninger.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Ledelse af logistikelementets medarbejdere
  • Rådgivning af afdelingens chefer og ledere
  • Rutinemæssig rapportering
  • Indgå i samarbejdsrelationer med CD logistiksektion samt kapacitetsmanagere og tekniske sagsbehandlere.
  • Generel sagsbehandling og arbejde i SAP.
  • Gennemføre logistisk kontrolvirksomhed for AFD.
  • Gennemføre undervisning i Neptun og SAP.
  • Sagsbehandling i KESDH.
  • Planlægning og understøttelse af logistikopgaver.
  • Deltagelse i forbedringsarbejde, hvor du bidrager med input til optimering af logistikprocesser, arbejdsgange og intern koordinering.
  • Rapportering og dokumentation, herunder udarbejdelse af statusopdateringer og kontrolopfølgning.

Stillingen kræver overblik, systematik og et godt samarbejde med både interne og eksterne aktører. Du vil i det daglige arbejde tæt sammen med både civile og militære kolleger og din nærmeste foresatte og sparringspartner er afdelingens næstkommanderende. Som en del af IT Supportafdelingen på Vordingborg Kaserne vil du få mulighed for både at fordybe dig i dine fagområder og bidrage til en større helhed.

Der er til stillingen årligt knyttet ca. 30-40 tjenesterejser af, fortrinsvis, kortere varighed i hele Danmark og i Grønland. Du løser med andre ord i høj grad opgaven lokalt hos vores LITS.

Om dig

Du er en initiativrig, engageret, struktureret og samarbejdsorienteret medarbejder med gode kommunikative evner i både skrift og tale. Det forventes, at du kan arbejde selvstændigt med dine opgaver, og at du er i stand til at opsøge informationer efter behov med henblik på at sikre kvalitet i dit arbejde. Du er punktlig og serviceminded.

Du er chefsergent eller seniorsergent vurderet egnet til udnævnelse til chefsergent og har de herfor nødvendige kvalifikationer på plads eller kan få det på den meget korte bane. Du kan herudover være enten faglært eller ufaglært inden for logistik.

Du trives i en hverdag, hvor der opstår uforudsete opgaver, og hvor det er nødvendigt at kunne skifte spor hurtigt. Du har en positiv tilgang til dine omgivelser og går til nye opgaver med nysgerrighed og er indstillet på at lære nyt. Du arbejder struktureret og selvstændigt, men er samtidig en holdspiller, der værdsætter samarbejde og bidrager aktivt til fælles løsninger. Du formår at holde overblikket også når der er travlt og du kommunikerer klart og enkelt, så både kolleger og samarbejdspartnere forstår, hvad der skal ske. Du sætter en ære i at yde en god service, og du er klar til at finde løsninger, når tingene skal løses her og nu.

Det er en forudsætning, at du har solid erfaring med SAP og kan navigere sikkert og effektivt i systemet. Du er vant til at håndtere normeringssager, trække relevante rapporter og anvende SAP som et aktivt redskab i det daglige logistiske arbejde.

Derudover har du en baggrund som forsyningsbefalingsmand på underafdelingsniveau, hvor du har opnået praktisk erfaring med materielstyring, dokumentation og koordinering af logistiske opgaver.

Ønskeligt at du har erfaring med logistik og materielforvaltning fra en lignende stilling og meget gerne erfaring fra deportniveau eller tilsvarende i Supply Chain Divisionen.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en seniorsergent med et godt udviklingspotentiale.

Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre relevante uddannelseskrav. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til chefsergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.

Faglært tillæg er betinget af godkendt uddannelse mod fremvisning af gældende svendebrev eller uddannelsesbevis jf. gældende overenskomst.

Dit faste arbejdssted er Vordingborg.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Du skal være opmærksom på, at der knytter sig fysiske og funktionsrelaterede helbredsmæssige krav til stillingen.

I stillingen er du til enhver tid forpligtet til at kunne opfylde de helbredsmæssige og fysiske krav, der er fastsat for funktionen – her C som betyder, at du skal kunne opnå en helbredsgodkendelse til fuld tjeneste uden geografiske begrænsninger af nogen art.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingens næstkommanderende, chefkonsulent Peter Johansen kontaktes på telefon 21 28 67 20 eller mail FMI-C-CHOSD@mil.dk

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent Christian Nordbo Eriksson ved Personelkommandoen på telefon 72 81 90 42 eller på mail FPS-CER@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 15. december 2025 og samtaler forventes afholdt løbende. Stillingen er til besættelse 1. januar 2026 eller hurtigst muligt.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.


I Forsvaret kæmper vi for Danmarks sikkerhed. Vi har modet, evnen og viljen til at kæmpe for fællesskabet og for de centrale værdier, vores samfund hviler på.

Vi løser opgaver for Danmark, som ingen andre kan. Vi gør det til hverdag, og når der kræves noget ekstraordinært.

Vi er stolte af at passe på Kongeriget Danmark. Vi gør det sammen. Og vi gør det nogle gange med livet som indsats.

Vi gør det, fordi det er en del af vores militære identitet.

Vi gør det, fordi noget er værd at kæmpe for.

Save job