Market Manager

Spændende stilling som kundevendt Market Manager! Du skal være bindeleddet mellem kunder og forretning og have fokus på salg af vores løsninger, og at kunderne får det optimale ud af dem...

Har du nogle års erfaring som konsulent eller sælger og har erfaring med f.eks. Customer Succes Management, forretningsudvikling, digitalisering, softwaresalg, optimering, kunderådgivning eller lignende? Har du lyst til at arbejde med digitalisering, it-løsninger, forretningskoncepter og at drive og videreudvikle et stærkt brand?

Vi tilbyder en spændende stilling som kundevendt Market Manager. Det betyder på dansk, at du skal være bindeleddet mellem vores kunder og forretningen og både have fokus på såvel salg af vores løsninger som at sikre, at kunden får optimalt udbytte af den leverede software.

Jobbet

Vi søger en Market Manager til at rådgive og hjælpe vores kunder i primært den offentlige sektor og til at sælge og formidle vores ESDH-produkter. Formpipe har en meget stor portefølje af løsninger, som knytter sig til eller komplementere sags- og dokumenthåndtering. Vi er repræsenteret bredt i den offentlige sektor i såvel Sverige som Danmark med mere end 350 kunder, der benytter en af vores ESDH-platforme eller relaterede moduler.

Du får en alsidig hverdag, hvor du den ene dag driver forretningsudvikling og vækst, og den anden dag plejer din egen kundeportefølje over hele Danmark – med ambitiøse mål i baghovedet. Vi har en solid og loyal kundebase, som du får ansvaret for at fastholde, så du skal være god til at danne og vedligeholde relationer til kunder.

Du får masser af muligheder for at påvirke din stilling, da vi arbejder med individuelle karriereplaner – vi tror nemlig ikke på ’one size fits all’. Alt efter dine interesser kan du f.eks. bevæge dig mere eller mindre ind på markedsføring, facilitering af workshops, kontraktskrivning mv.

Dine kvalifikationer

Du er vores ansigt udadtil, og du trives med at arbejde med mange forskellige mennesker, opgaver og forretningsområder. Som Market Manager vil du have en stor kontaktflade, både internt og eksternt, og du er derfor opsøgende og selvkørende. Det er den korte version – den lidt længere kommer her:

  • Du er hurtig til at sætte dig ind i nye forretningsdomæner og -løsninger. Først når du forstår kundernes behov og krav, så kan du nemlig være brobyggeren mellem kundens forretningsgange og vores it-løsninger
  • Du føler dig godt tilpas i rollen som rådgiver og fødselshjælper for en bedre digital hverdag hos vores kunder
  • Du har en konceptuel forståelse af it. Du må gerne have en vis teknisk indsigt og forståelse for IT, men du behøver ikke at være tekniker (det har vi folk til…)
  • Du er god til at kommunikere og kan formidle på en let forståelig måde både mundtligt og skriftligt – og tilpasset din samtalepartner
  • Du er selvstændig og tager ejerskab, du sætter en ære i god kundepleje, og du kan lide relationsbaseret salg
  • Du kan lide at facilitere workshops og samle kunderne til faglige fora og inspirationsaktiviteter
  • Du skal selvfølgelig også kende vores produkter for at kunne hjælpe vores kunder bedst muligt til at træffe de rigtige valg. Vi skal nok sørge for en grundig oplæring, men der kommer til at være en stejl læringskurve
  • Daglig kontakt for kunderne. Du følger deres forespørgsler til dørs, og du sørger for, at de føler sig godt behandlet
  • Rådgivning om digitalisering
  • Afklare hvordan vores produkter kan opfylde de enkelte kunders behov
  • Rådgivning af kunder i brug af vores løsninger
  • Kampagner og kommunikation om kampagner, demo af løsninger, F2F og digitalt
  • Markedsføring – koordinering med marketing-afdelingen, input til nyhedsbreve, produktblade og referencecases
  • Brugerklubmøder
  • Deltagelse på messer

Opgaverne

  • Du er kundens daglige kontakt, og det tager du alvorligt. Du følger deres forespørgsler til dørs, og du sørger for, at de føler sig godt behandlet
  • Du sikrer, at vores kunder får succes og derfor forbliver kunder. Det gør du blandt andet også ved at være dygtig til at se, hvordan vores produkter kan opfylde deres behov
  • Kortlægning af kundernes arbejdsprocesser og rådgivning om digitalisering
  • Rådgivning af kunder i brug af vores løsninger
  • Kampagner og kommunikation om kampagner, demo af løsninger F2F og digitalt
  • Markedsføring – koordinering med marketing-afdelingen, input til nyhedsbreve, produktblade og referencecases

Det med småt

Vi synes, det er vigtige med synlige mål, så du bliver selvfølgelig målt på dit salg, og derudover bliver du målt på din evne til at fastholde kunderne på kundetilfredshed (NPS).

Vi tilbyder

Du bliver en del af vores erfarne salgsteam og vil i tæt samspil med ledelsen få stor medindflydelse på forretningsudvikling, salgsstrategi og markedsføring. Vores organisation er flad, og samarbejdsformen er præget af fleksibilitet, samarbejde og tillid. Der er en fri omgangstone, og teamet er en god blanding af forskellige personligheder.

Spændende opgaver og faglig udvikling i et professionelt og arbejdsmiljø med mulighed for at præge din egen faglige udvikling.

Vi tilbyder en lønpakke, der matcher dine kvalifikationer, et godt socialt og fagligt netværk og en attraktiv pensions- og sundhedsforsikringsordning. Vi har en supergod kantine og – måske også derfor – et topudstyret fitnessrum i kælderen. Der er desuden massage- og zoneterapiordning.

Send din ansøgning via knappen "Ansøg". Stillingen skal besættes snarest muligt.

Yderligere information

Vores kunder er offentlige danske virksomheder, så du skal kunne tale og skrive dansk. Foreign applicants, please note that you must be fluent in both written and oral Danish in order to be considered for this position.

Du er er velkommen til at kontakte salgsdirektør Kim Sørensen på kim.soerensen@formpipe.com.

Gem job