Stærke profiler til at styre ana­ly­se­op­ga­ver


Har du lyst til at arbejde med strategisk analyse i forbindelse med større projekter og kundetransitioner inden for it-drift? Så læs med her.

Statens It søger AC-medarbejdere til analyse og projektledelse af IT projekter.

I Statens Its Center for Projekter arbejder vi med større projekter og transitioner, der migrerer nye kunder til vores organisation og vores tekniske it-infrastruktur. Da opgaverne spænder bredt, søger vi både erfarne og mindre erfarne generalister, som er analytisk stærke og struktureret anlagte. Du kommer til at arbejde i Team Analyse i området Center for Projekter. Lige nu består teamet af tre dedikerede medarbejdere og en teamleder. Vi har vokseværk og høje ambitioner – og synes selv at vores arbejde er utrolig spændende.

Om stillingen

Du skal være med til at sikre, at større projekter og nye kunder får en sikker og tryg vej ind i Statens It. Stillingen er placeret i Team Analyse, som er ansvarlig for analysen i initieringsfasen af vores projekter og transitioner.

Vores opgave i Team Analyse er at sikre et robust fundament for projekterne ved at belyse gevinster og risici ved forskellige scenarier. Analyse-arbejdet foregår i samspil med it- fageksperter på tværs af Statens It. Målet er at sikre den aftalte leverance i projekterne med høj kundetilfredshed og efterfølgende sikker og stabil it-drift for kunden.

Team Analyse er bindeled mellem mange samarbejdspartnere internt i Statens It og hos kunden. Interessenthåndtering, koordinering og styring er derfor centralt i vores opgaver. Det er vores ansvar at sikre sammenhæng og fremdrift i analysearbejdet på tværs af flere analysespor.

Dine opgaver indebærer:

  • at drive analyse både for de tekniske og økonomiske dele af projekter
  • at koordinere og samarbejde med mange andre områder i Statens It, Finansministeriets koncern og med resten af statsadministrationen
  • at projektlede den indsamling, kvalitetssikring og analyse af data, som indgår i forberedelsen af nye projekter og transitioner
  • at sikre fremdrift i de underliggende analysespor og betjene projektstyregrupperne
  • løbende at forbedre og udvikle de arbejdsmetoder, værktøjer og processer, vi anvender
  • at følge op på den overordnede planlægning og fremdrift i hele den overordnede proces for tilgangen af nye kunder
  • at betjene direktionen, den overordnede projektstyregruppe og ministerielle følgegrupper.

Og hvem er du så?

Vi forestiller os, at du har en længere videregående uddannelse med en generalistprofil, men om du er scient.pol., cand.polit., cand.it. eller noget andet er mindre afgørende. Kernen i vores opgave er analysearbejde, projektledelse, dataindsamling og generel sekretariatsbetjening, så dette skal du synes er spændende.

Vi løser mange slags opgaver, og du er den helt rigtige til jobbet, hvis du:

  • kan styre projekter med fokus på resultater
  • er udadvendt og har gode samarbejdsevner, kan håndtere interessenter på mange niveauer samt kan kommunikere professionelt og opbygge tillidsbaserede relationer til nye og eksisterende kunder
  • har en struktureret, systematisk og helhedsorienteret tilgang til opgaverne
  • er interesseret i at lære om statens it-anvendelse
  • har flair for skriftlig formidling
  • stiller høje krav til kvaliteten af eget arbejde og har fokus på, hvordan vi løbende kan forbedre og videreudvikle vores arbejde.

Om os

Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt arbejder med at levere sikker og stabil it-drift til ca. 40.000 brugere på 21 ministerområder.

I Center for Projekter gennemfører vi både den indledende analyse af nye kunders it-drift og den efterfølgende tekniske transition ind i Statens It. Centeret er en dynamisk arbejdsplads med god mulighed for selvstændigt ansvar i løsninger af arbejdsopgaver. I dagligdagen vil du opleve en uformel og humoristisk omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til PET-graden Hemmelig og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Ansættelsesperioden er snarest muligt.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Berit Westergaard på 72 31 14 37 eller berit.westergaard@statens-it.dk.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Ansøg” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag.

Vi skal modtage din ansøgning senest 20. maj 2024, men der afholdes samtaler løbende, så send gerne ansøgningen før fristen.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

It-drift i staten

Statens It leverer it-drift til den danske stat og til selvejende uddannelsesinstitutioner – det betyder, at vi hver dag sørger for it-infrastruktur til omkring 40.000 mennesker. Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern.

Vi ønsker at tiltrække og fastholde dygtige it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Omgangstonen er uformel, og arbejdsmiljøet er præget af høj aktivitet og fagligt samspil.

Gem job