Pipeline- og Porte­følje­m­an­ager til Krim­in­alfor­sor­gens Ud­vik­ling­s­pro­jek­ter


Vil du være med til at drive samfundets vigtigste udviklingsprojekter fremad – og sætte dit præg på organisatorisk og digital transformation i kriminalforsorgen? Så er du måske vores nye Pipeline- og Porteføljemanager.

Om stillingen

Kriminalforsorgen står midt i en ambitiøs udviklings- og digitaliseringsrejse, hvor vi arbejder målrettet på at styrke vores indsats over for indsatte og ansatte gennem effektive, brugervenlige og sikre løsninger. Vi søger nu en Pipeline- og Porteføljemanager, som vil få en central rolle i at sikre overblik, prioritering og fremdrift i vores samlede portefølje af udviklings- og digitaliseringsinitiativer med afsæt i kriminalforsorgens nye Digitaliseringsstrategi og kommende politiske initiativer på områder.

Som Pipeline- og Porteføljemanager bliver du ansvarlig for at:

  • Opbygge og vedligeholde overblik over igangværende og kommende projekter og udviklingsinitiativer.
  • Sikre en koordineret og prioriteret tilgang til udviklingsprojekter på tværs af organisationen.
  • Udvikle og modne governance- og styringsrammer for pipeline- og porteføljestyring.
  • Understøtte projektledere og -deltagere i prioritering, kapacitet- og ressourcestyring.
  • Understøtte ledelse og beslutningstagere gennem data, analyser og visuelle fremstillinger af porteføljen.
  • Arbejde tæt sammen med projektledere, forretningsområder og it-leverandører.

Om dig

Vi forestiller os, at du har:

  • Solid erfaring med porteføljestyring – gerne fra en større offentlig organisation.
  • Erfaring med pipeline management og prioriteringsprocesser.
  • Kendskab til digital transformation, it-projekter og forretningsudvikling.
  • Evnen til at skabe struktur og overblik i komplekse sammenhænge.
  • Gode samarbejdsevner og stærke kommunikative kompetencer – både mundtligt og skriftligt.
  • En relevant akademisk baggrund.

Om os

Kriminalforsorgen er en samfundsbærende organisation med ca. 4.500 medarbejdere, der arbejder for et tryggere samfund. Vi står midt i en modernisering, hvor udviklingsprojekter og digitalisering er nøgleelementer i at styrke vores opgaveløsning og arbejdsgange. Du bliver en del af en udviklingsorienteret enhed med høj faglighed og tæt samarbejde på tværs af organisationen.

Vi tilbyder

  • En stilling med stor indflydelse og strategisk betydning.
  • Et meningsfuldt arbejde med stor samfundsmæssig relevans.
  • En ambitiøs og samarbejdsorienteret kultur.
  • Mulighed for personlig og faglig udvikling.
  • Fleksible arbejdsforhold og god work-life balance.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer. Stillingen er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen. Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen. Arbejdsstedet er beliggende på Christianshavn. Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.

Ansøgning og kontakt

Lyder stillingen som noget for dig?

Så send din ansøgning og CV senest søndag d. 15. juni 2025 via linket ”Ansøg”.

Vi forventer at indkalde til samtale i uge 25 og 26.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef for Digitalisering & Forretningsudvikling, Sidsel Groth Wos på 2926 8266. Vil du høre mere om hvordan det er at arbejde i kontoret, er du velkommen til at kontakte Projektleder Camilla Lauridsen på 7255 4401.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2025.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Save job