Ko­or­di­na­tor til drift og ved­li­ge­hol­del­se, Net­værks­sek­tio­nen i Hvidovre – er det dig?


Vi søger en engageret og resultatorienteret koordinator, som kan støtte vores nærmeste chef i at sikre en effektiv drift og vedligeholdelse af vores sektion. Du vil spille en central rolle i at sikre, at vi når vores fastsatte mål og fortsætter med at levere høj kvalitet i vores arbejde.

Du vil få ansvaret for at inspirere teamet, introducere nye tiltag og forbedre processerne, så vi i fællesskab kan opbygge en produktiv og fremadskuende arbejdsplads. Vi leder efter en person med fokus på drift, en målrettet tilgang og en passion for at skabe resultater.

Hvis du er klar til at tage udfordringen op og bidrage til vores fortsatte udvikling, vil vi meget gerne høre fra dig!

Om os

Forsvaret er en af landets største IT-arbejdspladser og løser en række spændende drifts- og udviklingsopgaver. Vi leverer den digitale infrastruktur, der gør at 20.000 brugere i Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet og Beredskabsstyrelsen kan arbejde effektivt.

For at sikre dette stiller Forsvaret krav om en IT-infrastruktur af meget høj kvalitet, der er både sikker, effektiv og som tilbyder moderne tjenester baseret på de nyeste teknologier. Vi skal både være effektive og samtidig levere gode, brugervenlige IT-tjenester til Forsvarets ansatte. Åbenhed og gennemsigtighed er kodeordene for et godt samarbejde hos os.

Vi er en sektion på 17 medarbejdere, hvor vi i det daglige lægger vægt på et godt arbejdsmiljø i moderne rammer, fleksibel arbejdstid og betalt frokostpause. Hos os får du balance mellem arbejde og fritid - uden at gå på kompromis med din kompetenceudvikling eller spændende projekter.

Netværks sektionen er en del af infrastrukturafdelingen, som også har ansvar for infrastruktursystemer, datacentre, serverapplikationer, remote desktop og en række sikkerhedsprodukter.

Jeg er ansvarlig for, at Forsvarets fysiske netværk kører 24/7/365. Det gælder kommunikation mellem skibe, fly, missionsområder, m.fl., som skal kommunikere internt og med resten af Forsvaret, men også skal forbinde til internationale samarbejdspartnere i NATO. Forsvaret vokser og mit netværk skal vokse med. Til dette skal jeg bruge hjælp!

- Kenneth Hansen, chef for netværkssektionen

Om stillingen

Som stedfortræder/koordinator vil du understøtte sektionschefen, blandt andet med at opnå sektionens og Cyberdivisionens mål ved at have fokus på effektiv drift og vedligehold. Du har til opgave at lede opgave- og vedligeholdelsesprojekter, at have fokus på opfølgning, scoping, ressourceallokering samt daglige aktiviteter og planlægning.

Herudover, vil dine arbejdsopgaver være:

  • Generel håndtering af daglige drift i sektionen samt daglig opfølgning på sagshåndtering
  • Opfølgning på incidents og requests
  • Opfølgning på forespørgsler om driften
  • Tilsikre at sektionen opfylder de fastsatte mål

Du bistår med:

  • At sikre effektive processer i overensstemmelse med sektionens mål
  • Instrukser/procedurer
  • At overvåge og evaluere projekt fremskridt, budgetter og andre målbare resultater
  • Ressourcehåndtering – drift/projekter
  • Konsulentopfølgning/økonomi/timer/kompetencer

Du arbejder tæt sammen med sektionschefen og andre sektioner for at sikre organisationens målopfyldelse.

Vi tilbyder fleksibel arbejdstid, hvor du som udgangspunkt arbejder 37 timer om ugen inden for tidsrummet 07.00-17.00.

I Cyberdivisionen, og i hele Forsvaret, er det dine evner og dit engagement, der er med til at støtte vores udsendte soldater verden over. Hos os bliver du en del af et velfungerende team af dygtige og engagerede netværksspecialister. Vi tilbyder et miljø med gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

Om dig

Vi er på udkig efter en dygtig person, som kan formidle faglig viden på et højt niveau og som trives i et job, der stiller store krav til grundighed, detaljesans og samarbejde på kryds og tværs.

Du er engageret og beslutsom, har en god forståelse for teamets opgaver og formår at kommunikere klart og konstruktivt med tekniske specialister, hvilket skaber respekt og tillid. I en travl hverdag formår du at arbejde opsøgende og tage initiativ, så du kan finde vejen til målet.

Du har et solidt fagligt fundament. Du er officer og din baggrund kan være forskellig og er ikke altafgørende. Vi ser dog gerne, at du kan supplere med nogle års erfaring fra en lignende stilling.

Hvis du er premierløjtnant og ikke har gennemført Føringskursus/VUK eller anden relevant uddannelse på tilsvarende niveau, vil der være evt. mulighed for at indgå en uddannelsesaftale og du vil i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling

Det vil være en fordel, hvis du har tidligere erfaring med SAP og/eller Forsvaret, men det er ikke et krav.

Det er vigtigt, at du behersker dansk og engelsk både skriftligt og mundtligt. Koncernsproget er dansk.

Ansættelsesvilkår

Vi gør opmærksom på at stillingen også er slået op som civil.

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så er du meget velkommen til at kontakte sektionschef Kenneth Hansen på tlf. nr. 2133 6772.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Sandra Heede på tlf. nr. 7281 9172

Ansøgningsfristen er den 15. oktober 2025, og vi forventer at afholde samtaler i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse pr. 1. december 2025.

Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, it og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og it for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores it-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.

Gem job