Engageret pro­jektleder søges til styring og ledelses­betjen­ing i IT-området i Cyber-di­vi­sion­en i Hvidovre


Vil du være med til at udvikle Forsvarets IT-område gennem effektiv sagsbehandling og strategisk udvikling? Har du erfaring med projektledelse inden for offentlig administration og IT-udvikling? Er du motiveret af at navigere i komplekse beslutningsprocesser og skabe værdi gennem effektive projekter?

Vi søger en dygtig kollega, der vil spille en central rolle i at forbedre vores IT-område og bidrage til strategiske beslutninger. Kom og vær med til at forme fremtiden!

Om os

Cyberdivisionen er en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse og hører til blandt landets største IT-organisationer. Vi understøtter Forsvarets og Beredskabsstyrelsens opgaver med sikre, stabile og moderne IT-løsninger.

Stillingen er placeret i sektion ’styring og støtte’ i Center for Teknologi. Sektionen yder tværgående ledelses- og styringsstøtte til centerets chefer, som forvalter en bred portefølje af IT-applikationer til forskellige myndigheder i Forsvaret samt Beredskabsstyrelsen.

Vi søger en kollega, som får ansvaret for at koordinere sager om udvikling af kapaciteter til Forsvaret, som involverer IT, at varetage tilhørende sagsbehandling i samarbejde mellem FMI Cyberdivisionen, Forsvarsministeriets departement, statslige myndigheder, Rigsrevision m.v. Dit arbejde vil bidrage til den fortsatte udvikling af Forsvarets IT-understøttelse.

Vi søger en kandidat med en passion for styring og sagsbehandling, gerne med erfaring fra en IT-kontekst. Denne stilling byder på spændende faglige udfordringer, hvor du får mulighed for at spille en central rolle og bidrage til udviklingen af vores IT-område.

Vi tilbyder et inspirerende arbejdsmiljø, hvor der er fokus på en sund balance mellem arbejde og privatliv. Vores tillidsbaserede ledelse sikrer, at du får mulighed for løbende kompetenceudvikling, så du kan vokse både fagligt og personligt.

Du vil have arbejdsplads på Helseholmen i Hvidovre.

Om stillingen

Du vil fungere som et centralt bindeled mellem teknikere, ledelse og politiske interessenter. Med ansvar for at håndtere sager og processer, får du en vigtig rolle i at forme og udvikle vores IT-kapaciteter, der er centrale for vores fremtidige udvikling.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Forberedelse og koordinering af sager til intern ledelse og eksterne myndigheder, herunder politiske initiativer på IT-området under Forsvarsministeriet
  • Udarbejdelse af svar på højt niveau samt bistand til tekniske specialister, så de kan levere kvalificerede bidrag
  • Tovholder på Center for Teknologi’s strategiske udviklingsplaner
  • Etablering af budgetoverblik for økonomi i Center for Teknologi
  • Diverse ledelsesbetjening i samarbejde med sektionens øvrige medarbejdere, f. eks. planlægning af seminarer og løbende optimering af centerets organisation
  • Bidrag til sektionens øvrige opgaveportefølje, herunder styring, rapportering m.v. af Forsvarets IT-løsninger

Om dig

Du besidder en unik evne til at håndtere og koordinere en bred vifte af opgaver med mange forskellige interessenter. Du trives i rollen som det samlende bindeled i komplekse processer, hvor du skaber sammenhæng og fremdrift. Du har solid erfaring inden for IT og styring, så du kan bidrage effektivt til vores mål.

Vi forestiller os, at du enten har en generel akademisk baggrund inden for samfundsvidenskab eller IT, en kombination heraf. Du har eventuelt erfaring fra tidligere tjeneste ved Forsvaret eller fra andre statslige myndigheder.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring inden for et eller flere af følgende områder: ledelsesbetjening, skriftlig kommunikation, strategisk udvikling samt opgave- eller projektledelse.

Vi ser gerne, at du er en generalist inden for IT-fagområdet, og det er en fordel, hvis du har arbejdet i eller med IT-organisationer tidligere, eller hurtigt kan tilegne dig ny viden. Det vigtigste er, at du har en stor motivation for at udforske og lære, samt evnen til at samarbejde med forretningen, som vi leverer IT-løsninger til.

Du arbejder struktureret og har en nysgerrig, fremadskuende tilgang til opgaveløsningen. Dine velfunderede kommunikations- og formidlingsevner, både skriftligt og mundtligt, på dansk såvel som engelsk, er essentielle for at kunne samarbejde effektivt med kolleger og interessenter i denne stilling.

Som person er du imødekommende, opsøgende og løsningsorienteret. Du trives med at interagere med medarbejdere og ledere på alle niveauer i en politisk styret organisation, hvilket gør dig til en værdifuld aktør i vores team.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.

Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).

Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Hvidovre.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Peter Jynberg Haas på telefon 3063 3532.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Liv Malene Rasmussen, på telefon 3266 5557.

Ansøgningsfristen er den 24. oktober og vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen. Stillingen forventes besat den 1. december eller snarest muligt derefter.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af dit uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.forsvaret.dk.

Save job