Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på Computerworld it-jobbank vil fungere korrekt.

Nysgerrig og engageret Senior UX Designer til investering og pension
Vil du være med til at udtænke og designe brugeroplevelsen i forretningskritiske, digitale løsninger for bl.a. vores eksklusive kunder i Jyske Bank? Så er du måske vores nye Senior UX Designer. Ved hjælp af kreativ tænkning, service design og teknologi vil du være med til at realisere strategiske forandringer i vores organisation.
Hver måned anvender flere millioner mennesker med forskellige behov Jyske Banks digitale services. Vi har brug for en UX’er, der sætter en ære i at forstå brugerens behov og designe enkle løsninger, der skaber en god oplevelse.
Jobbet – til dagligt
I det daglige vil du arbejde i Team "Wealth Selvbetjening", som arbejder med mange typer af kunder og løsninger inden for formuerådgivning, investering og pension. Teamet arbejder samtidigt med udvikling og digitalisering af et af vores mest succesfulde investeringsprodukter til kunderne på både mobil og web. Potentialet er enormt og har stor betydning for Jyske Bank og kunderne.
Du kommer bl.a. til at arbejde med:
- Designe og udføre brugerresearch – både kvalitativt og kvantitativt.
- Formidle kundedata og indsigter fra brugerundersøgelser.
- Design af prototyper i Figma.
- Kortlægge og vedligeholde kunderejser.
- Identificere strategiske indsatsområder med udgangspunkt i kunderejsen.
- Bidrage til at forankre den kundecentrede tilgang til udvikling i Jyske Bank.
- Konceptudvikling af services og produkter.
- Tæt sparring vores egne UX’ere og samarbejde med vores Bankcentral Bankdatas UX’ere.
Jobbet - på tværs af organisationen
På overordnet plan kommer du til at være en del af et større UX-team, hvor løsningerne forfines gennem åben og ærlig feedback. Du og de øvrige erfarne UX’ere i afdelingen vil sammen bidrage til at definere den digitale brugeroplevelse på tværs af kanaler og platforme.
Udover UX/Design opgaver for teamet, vil der være opgaver på tværs af organisationen, som typisk vil involvere andre hovedområder, teams og afdelinger. Dette balanceres efter behov, ønsker og båndbredde. Vi arbejder som udgangspunkt med sigte på tværgående kunderejser eller delelementer hertil.
Vi har som formål at man som ansat UX'er i Jyske Bank, får rig mulighed for at bruge og udvikle sine kompetencer.
Vi forventer, at du:
- Har minimum 2 års erfaring med digital produktudvikling i en UX rolle fra bureau eller organisation eller du bare er et super talent direkte fra relevant uddannelse, så lad os se hvad du kan.
- Er struktureret, selvkørende og god til at formidle dit og teamets arbejde frem mod visionen.
- Kan levere på de klassiske UX discipliner (wireframes, flows, journey maps, brugertest osv.).
- Er nysgerrig på at lære nye discipliner, forretningsmekanismer og kundetrends og -tendenser.
- Kan arbejde på tværs af mobil og web.
- Er nysgerring på at dykke dybt ned i et specifikt domæne.
Ansøgning
Vi oplever mangfoldighed som en styrke i vores opgaveløsning og i vores fællesskab. Derfor opfordrer vi alle til at søge – vi glæder os til at modtage din ansøgning, hvor du beskriver netop dine kompetencer i forhold til jobbet.
HR Rekrutteringspartner Jens Trøst Poulsen vil tage sig af din ansøgning i samarbejde med Funktionsdirektør Tommy Jensen.
Ansøgningsfristen er den 10. november, men send gerne dit CV snarest muligt, da vi behandler ansøgninger løbende.
Opstart vil være 1. januar 2026.
Interesseret?
Så kan du få mere at vide ved at kontakte Funktionsdirektør Tommy Jensen på tlf. 28 72 24 11 eller mail tommy.jensen@jyskebank.dk.