IT-pro­jekt­le­der til udvikling af IT-værktøjer


Har du erfaring med IT og projektledelse, og vil du være med til at drive nye it-løsninger, der støtter Banedanmarks Anlægsdivision?

I Banedanmark søger vi en IT-projektleder, der kan lede udviklingen af nye IT-værktøjer målrettet vores bygherreorganisation. Vores fornyelses- og anlægsprojekter er komplekse og har mange interessenter, behov og afhængigheder til andre dele af organisationen. Derfor har Banedanmark et stort fokus på standardisering, læring og dataindsamling, hvilket giver mulighed for at styre vores projekter bedre og nå i mål til aftalt tid, kvalitet og økonomi.

I stillingen som IT-projektleder bliver du ansat i sektionen Systemadministration & Udvikling. Vi er en gruppe dedikerede og dygtige medarbejdere, der har ansvaret for systemadministrationen og udvikling af systemunderstøttelse til fornyelse- og anlægsprojekter i Anlægsdivisionen. Vi arbejder efter en række strategiske initiativer og indsatser, der er sat i værk for at understøtte projekterne bedst muligt. Det handler både om udvikling af rapporter, apps, databaser, skabeloner i SharePoint og andre værktøjer direkte til projekterne, men også indsatser, der styrker en effektivisering og kvalitetssikring, som kan give ledelsens et robust beslutningsgrundlag og samtidigt understøtte tværgående læring.

Du bliver ansat i et stærkt og mangfoldigt team sammensat af forskellige fagligheder, køn og alder, som værdsætter en konstruktiv, pragmatisk, struktureret og nysgerrig tilgang, hvor det gode humør er i højsædet. Teamet har en uformel omgangstone, og du vil opleve en stor interesse i at hjælpe dig godt ind i fællesskabet og opgaverne. Her hjælper vi hinanden i mål.

Forståelse for IT-løsninger og solide kommunikationsevner

Som projektleder får du ansvaret for store som mindre IT-projekter, der inkluderer udvikling og implementering af nye IT-løsninger eller opgradering af eksisterende. Det er vigtigt, at du kan sætte dig ind i IT-løsningerne og forstår, hvordan de opbygges på et overordnet niveau, herunder de værktøjer der anvendes til udviklingen af projektet, så du kan sikre tydelige kravspecifikationer, udfordre interne og eksterne udviklere samt spotte risici i løsningerne og initiere mitigerende handlinger. Du får ansvaret for projektets leverancer og styring af interne systemudviklere eller eksterne konsulenter.

Dertil vil du få ansvaret for at afholde styregruppemøder og udarbejde indstillinger, så det er desuden vigtigt, at du har solide kommunikationsevner og formår at tage styring og sætte retning – især når du står over for kollegaer med flere stjerner på skuldrene end dig.

Derudover indebærer stillingen samarbejde med mange områder på tværs af Banedanmark, hvorfor evnen til at opbygge gode relationer, samarbejde med forskellige fagligheder samt være bindeled og koordinator mellem mange interessenter af stor betydning.

Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende - du kan f.eks. have en IT-uddannelse eller en akademisk baggrund.

Vi ser gerne, at du:

  • har erfaring med ledelse af IT-projekter – gerne fra det offentlige
  • har erfaring med SharePoint Online, Project Online, PowerAutomate, Power BI og PowerApps eller let kan sætte dig ind i systemerne og nye IT-værktøjer
  • er god til at formidle teknisk viden på en forståelig og håndgribelig måde
  • er god til at se mulige IT-løsninger, når der er udfordringer
  • er god til at tage initiativ, sætte retning og udfordre antagelser
  • har en struktureret arbejdstilgang
  • kan bevare overblikket og roen i en dynamisk organisation med mange interessenter og høje ambitioner.

Du kommer til at arbejde i København i vores hovedkontor ved Kalvebod Brygge, som er nemt tilgængeligt, hvad end du er i bil, med tog eller på cykel.

Vi kan tilbyde frokostordning, fitnessrum, Falck Health Care sundhedsordning og mulighed for at arbejde hjemmefra i perioder, hvor opgaverne tillader det.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Teamleder, Katrine Handberg på e-mail: khne@bane.dk. For at søge stillingen klikker du på ”Ansøg” og følger instruktionerne. Vi afholder løbende samtaler.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.

Ansøgningsfrist: 08-05-2024


Vær med til noget stort i Banedanmark

I Banedanmark skaber vi forudsætningen for, at hundredtusindvis af danskere hver dag kan tage toget, og transport af mange tusind tons gods.

Lige nu bygger vi en helt ny attraktiv, grøn jernbane, mens vi holder den gamle kørende. Vi sætter strøm til banen, så der kan køre klimavenlige tog. Vi indsætter nye, digitale signalsystemer og bygger en højhastighedsbane til Europa. Og vi styrer togtrafikken og informerer om den på stationernes skærme og højtalere på fjernbanen.

Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med mere end 2.700 medarbejdere. Hovedkontoret ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele landet.

Vil du også være med til noget stort?

Gem job