Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på Computerworld it-jobbank vil fungere korrekt.
Scrum Master til NemKonto
Har du erfaring som Scrum Master, og ønsker du udfordringer med at udvikle et stort samfundskritisk it-system som NemKonto? Vi står over for nye faglige udfordringer, hvor vi skal drive NemKonto, og samtidig udvikle og implementere et nyt NemKonto-system. Du vil blive en del af et kontor med store muligheder for faglig udvikling, indflydelse på eget arbejde og en arbejdsplads lige ved Kongens Nytorv.
Kontor for NemKonto
NemKonto er en stor offentlig løsning, hvor der gennemføres 100 millioner offentlige udbetalinger hvert år. Alle offentlige myndigheder anvender NemKonto-systemet, og der kører hver måned udbetalinger som folkepension, skattebetalinger og offentlige lønninger gennem systemet. Vi arbejder tæt sammen med finanssektoren og andre interessenter, som for eksempel KL og KOMBIT.
Du bliver en del af Kontor for NemKonto. Vi er 28 medarbejdere med forskellige uddannelsesbaggrunde og erhvervserfaring, alt fra statskundskab og jura til humaniora og civilingeniør. Vi er et kontor, hvor der er højt humør, og vi sætter tid af til at hjælpe hinanden.
Dine arbejdsopgaver
Folketinget har vedtaget en helt ny hovedlov om NemKonto, der er trådt i kraft den 1. juli 2025, og vi skal omsætte den til praksis i den kommende tid. Derudover er vi i gang med udvikling af et nyt NemKonto-system, samtidig med at vi driver det nuværende NemKonto-system sammen med vores leverandør.
Du vil komme til at arbejde som Scrum Master i forvaltningsteamet. Teamet varetager mange forskellige opgaver inden for it-udvikling, support og systemforvaltning, og arbejder på at kombinere ITIL4 principper med agil metode.
Mere konkret vil dine arbejdsopgaver være:
- Afholdelse af Scrum-events som refinement, planning, review, retro og daily stand-up.
- Løbende tilpasning af Scrum-metoder til forvaltningens portefølje og til Digitaliseringsstyrelsen i øvrigt.
- Indgå i agilt samarbejde med vores leverandører.
- Bidrage til drift og udvikling af NemKonto-systemet.
Jeg startede i kontoret for snart to år siden og er blevet en del af et rigtig godt team. Vi arbejder agilt og bruger Scrum i hverdagen, hvilket gør det nemt at samarbejde og spille hinanden gode. Rammerne i Scrum gør, at vi løbende sparrer, justerer og følger hinandens fremskridt, og det styrker os som hold. Samtidig sætter jeg stor pris på, at der også er fokus på refleksion i Scrum. Vi har faste retrospektiver, hvor vi taler åbent om, hvad der fungerede, og hvad vi kan gøre bedre næste gang.
Om dig
Lyder det som noget for dig? Vi leder efter dig, der har en kandidatuddannelse og erfaring som Scrum Master, gerne fra en politisk styret organisation. Du vil få en grundig oplæring og løbende sparring med dygtige kollegaer.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- Kan se muligheder i at tilpasse Scrum til organisation og opgaver.
- Motiveres af at skabe fremdrift i opgaver og processer.
- Kan gå forrest og håndtere forandringer i en omskiftelig hverdag.
- Har interesse for digitale løsninger og nye teknologier.
Da du får en bred kontaktflade, er det derudover vigtigt, at du er god til at samarbejde og
skabe relationer – også på tværs af faglighed og interesser.
Digitaliseringsstyrelsen som arbejdsplads
Du kender os måske for MitID, Digital Post og borger.dk. I Digitaliseringsstyrelsen står vi i spidsen for en ambitiøs digital udvikling af Danmark, der skaber værdi for borgere, virksomheder og offentlige organisationer og bidrager med løsninger på samfundets store udfordringer. Vi er en styrelse med cirka 550 medarbejdere under Digitaliseringsministeriet.
Vi tager et fælles ansvar for at være en god arbejdsplads, hvor det er sjovt at gå på arbejde, og hvor der er plads til at udvikle sig. Vi bruger hinandens forskellige kompetencer, og tror på, at vi kommer bedre og hurtigere i mål, når vi samarbejder, videndeler og koordinerer. Vi tilbyder spændende faglige netværk og mange sociale arrangementer på tværs af huset.
Til daglig mødes vi som udgangspunkt på vores kontor i København tæt ved Kongens Nytorv, men du kan løbende aftale hjemmearbejde med din chef.
Du kan høre mere om, hvordan det er at arbejde hos os på digst.dk.
Ansættelsesvilkår
Dette er en fuldtidsstilling på gennemsnitligt 37 timer ugentligt, og vi regner med at byde vores nye kollega velkommen den 1. november 2025.
Digitaliseringsstyrelsen er placeret på Landgreven 4, 1301 København.
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent med mulighed for at forhandle tillæg på baggrund af dine kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Kandidater, der inviteres til 2. samtaler, kan blive bedt om at fremvise en privat straffeattest.
Ansættelsesområdet er Digitaliseringsministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen og Danmarks Statistik.
Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Kirsten Eccles Munk på telefon 24 21 09 81 eller mail kiecmu@digst.dk. Send Kirsten en SMS eller læg en besked, så ringer hun dig op.
Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Ansøg” senest den 31. august 2025.
Vi forventer at holde samtaler i uge 36-38.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Sammen om et digitalt Danmark – nu og i fremtiden
Du kender os måske for MitID, Digital Post og borger.dk. I Digitaliseringsstyrelsen står vi i spidsen for en ambitiøs digital udvikling af Danmark, der skaber værdi for borgere, virksomheder og offentlige organisationer og bidrager med løsninger på samfundets store udfordringer.