Customer Support Con­sult­ant

Hos KMD udvikler vi digitale løsninger, som bruges og skaber fremskridt for millioner af mennesker verden over. Disse løsninger danner digitalt grundlag for samfundets vigtigste aktører, fra politiske og juridiske myndigheder og offentlige instanser til finansielle institutioner og private virksomheder. Vores mission er at gøre deres digitale ydelser og adfærd pålidelig, tilgængelig og effektiv.

Vi tror på, at fremtiden er, hvad du selv gør den til. Derfor er en karriere hos KMD en karriere med formål og frihed. Her er du ikke alene direkte medvirkende til at forbedre livet og hverdagen for en masse mennesker. Du får også motivation, plads og værktøjer til at forme din egen professionelle færd og udvikling.

Brænder du for at hjælpe kunder – ikke kun med deres spørgsmål, men også med at forstå systemer og arbejde smartere? Har du en stærk teknisk forståelse og trives du i en rolle, hvor du både er problemløser og rådgiver? Bliver du motiveret af at levere en fremragende kundeoplevelse, så er dette måske jobbet for dig.

Om stilingen

Som Customer Support Consultant bliver du en central kontaktperson for vores kunder og får en direkte indflydelse på deres oplevelse af den service, vi leverer. Du vil supportere kunder, der anvender KMD WorkZone. Du arbejder tæt sammen med interne teams for at sikre en effektiv og proaktiv serviceleverance og agerer som kundens repræsentant i sagsbehandling og fejlsøgning.

Dine primære opgaver

  • Være kundens primære kontaktpunkt og sikre professionel håndtering af support-henvendelser.
  • Besvare tekniske spørgsmål via telefon og skrift – med fokus på proaktivitet og en imødekommende tone.
  • Fejlsøgning og analyse – ofte på komplekse problemstillinger.
  • Proaktiv rådgivning af kunder om funktioner, optimering og best practice.
  • Deltagelse i vidensdeling, dokumentation og supportoptimering internt.
  • Eskalér sager ved behov og følg op på fremdrift internt og eksternt.

Vidensdeling og samarbejde

  • Dokumentere fejlsøgningsmetoder, løsninger og indsigter til vores fælles vidensbase.
  • Dele relevant information med teamet for at understøtte løbende forbedringer.
  • Samarbejde med teams på tværs af Teknisk Support, Projektledelse, Udvikling og Salg for at sikre sammenhængende leverancer.

Foretrukne kvalifikationer

  • Erfaring med teknisk support eller IT-brugersupport.
  • Tænker i årsager, mønstre og løsninger, ikke bare symptomer.
  • Kommunikerer klart og professionelt – både mundtligt og skriftligt, også på engelsk.
  • Har flair for at sætte dig ind i komplekse systemer og hjælpe andre med det samme.
  • Struktureret og organiseret arbejdsgang med erfaring i ticketsystemer.
  • Evne til at håndtere mange opgaver med overblik og kvalitet.
  • Evne til at forstå og formidle komplekse systemer på en klar og tilgængelig måde.
Save job