It-karriere
RIT Akademi fast-tracker din it-karriere

Der er stor efterspørgsel og mangel på kvalificerede it-profiler. Derfor har man i den Aarhusianske it-virksomhed RIT A/S valgt at starte sit eget Akademi, som er henvendt til uddannede it-professionelle med 1-5 års erfaring.

Annonceindlæg af RIT A/S


Der er virkelig fart på hos it-virksomheden RIT. Virksomheden som har eksisteret i mange år, er vokset til dobbelt størrelse rent medarbejdermæssigt, så de nu er 30 ansatte samlet på kontoret i Lystrup.

Værdierne er stadig de samme som de altid har været: det nære forhold og den stærke relation til kunderne, og så gøres der rigtig meget for at de ansatte i virksomheden har det godt. Noget som administrerende direktør Mads Møller Pedersen uddyber her:

”Der er ingen tvivl. Medarbejderne er vores vigtigste ressource. Vi sørger for at de har de bedste forudsætninger på arbejdspladsen i form af bl.a. en rigtig god frokostordning, sociale arrangementer i personaleforeningen, fredagsbar, fitnessabonnement, helbredssikring, fast løn og pension. Det kan virke banalt, men vi ved at det betyder meget for vores ansatte, og vi er i al beskedenhed rigtig gode til at holde på vores folk – og få dem til at anbefale os som arbejdsplads.”

”Under perioden med corona, mens alle sad hjemme og arbejdede vækstede vi med 40%. Vi var meget bevidste om trivslen blandt vores ansatte, og fik arrangeret virtuel fredagsbar, kaffemøder, fælles frokost og ugentlige 1-1 samtaler. Med andre ord, så skulle hverdagen være så normal som muligt, i en ganske unormal situation, og det har helt sikkert været medvirkende til at det er gået så godt for os.” fortæller Mads Møller Pedersen.

RIT Akademi skal sikre den fortsatte vækst

Men personalegoderne står ikke alene i forhold til at tiltrække nye it-medarbejdere. Derfor har RIT taget et stort skridt ved at introducere RIT Akademi. Forudsætningen for at kunne komme med på akademiet er at du skal have en it-baggrund og 1-5 års erfaring.

Egentlig er RIT med direktørens egne ord ”for små” til at lave et akademi, men de har investeret i det alligevel, for selv at kunne uddanne medarbejdere med et skræddersyet uddannelsesforløb. Det sker gennem intern oplæring, selvstudier, certificeringer og konsulentopgaver, og det forventes at dagen bruges på at dygtiggøre sig. Det er et intenst forløb, som gør at det der normalt tager 10 år at lære, skal læres på den halve tid. Dette sker i høj grad også i anerkendelse af at jobmarkedet er hårdt presset, og fordi det er svært at rekruttere dygtige medarbejdere med erfaring.

Stort ansvar og grundig uddannelse

Lige nu er der 5 medarbejdere i gang på akademiet, og de er ansat på almindelige vilkår med fast løn og et lavere konsulentbudget. Mads Mortensen og Jacob Michelsen, som er i gang med deres akademiforløb fortæller her lidt om deres oplevelser:

”For det første er det super fedt at mærke at RIT virkelig vil os - det er en kæmpe motivationsfaktor. Der er lavet en konkret plan for vores forløb, og vi får lov og plads til at dygtiggøre os i arbejdstiden. Derudover får vi alle nødvendige certificeringer med største selvfølge, så vi har de optimale betingelser for at blive bedre. Dette gælder ikke kun for os på akademiet, men også for resten af medarbejderne. Det gør at der ikke kommer en "os mod dem" stemning, for alle har samme muligheder - vi er fælles om det her.” siger Jacob Michelsen.

”Derudover vil vi gerne fremhæve det sociale. Alle i virksomheden, uanset funktion, har det godt med hinanden, og det er sjovt at komme på arbejde hver dag, og det er faktisk lige så vigtigt som arbejdet i sig selv.” slutter Mads Mortensen.

Vil du arbejde hos RIT?

RIT A/S yder support, drift og konsulentassistance indenfor IT. Vi er eksperter i IT-infrastruktur og IT-sikkerhed i form af cloud services, hosting og hybride serverløsninger. Vi anvender en helt særlig metode, der sikrer, at IT virker hurtigt, sikkert og stabilt, hvorved vores kunder opnår større effektivitet og løbende driftsbesparelser.

Se alle ledige stillinger hos RIT