Stu­den­ter­med­hjæl­per til kom­mu­ni­ka­tion i stor it-or­ga­ni­sa­tion


Ønsker du at få erfaring med kommunikationsarbejdet i en politisk drevet it-organisation? Kan du sætte dig ind i komplekse problemstillinger og oversætte dem til fængende nyhedsartikler, videoer og engagerende SoMe-indhold? Så se her – måske er du vores nye studentermedhjælper i presse- og kommunikationskontoret.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) varetager drift og udvikling af it- og dataløsninger til hele Skatteforvaltningen. Vores arbejde har stor bevågenhed – både politisk og i offentligheden – og det stiller krav til kommunikationsopgaven.

Kom med på holdet i UFSTs presse- og kommunikationskontor, hvor vi udover den eksterne kommunikation har en særlig rolle med at sikre, at kommunikation tænkes naturligt ind i de opgaver, som går på tværs af styrelsens mere end 1800 medarbejdere. Vi har også en væsentlig opgave med at understøtte styrelsens direktion med professionel kommunikationsrådgivning.

Om stillingen

Dine opgave som studentermedhjælper vil være mange og forskellige. Vi håber, at du vil hjælpe os med fx at få indhold som nyheder, ledelsesbeslutninger og videoer ud at leve på vores interne og eksterne kanaler. Du kommer til at stifte bekendtskab med en række kommunikationsdiscipliner, fx intern- og ekstern kommunikation, linjekommunikation, forandringskommunikation, pressearbejde, SoMe, employer branding, foto- og videoproduktion.

Udover intern og ekstern kommunikation håndterer Presse og Kommunikation vores employer branding-arbejde, som positionerer styrelsen overfor omverdenen og jobsøgende. Vi er til stede på karrieremesser hele året rundt som en del af styrelsens rekrutteringsindsats, ligesom vi onboarder nye medarbejdere, når de får job hos os.

Til kommunikationsindsatsen, der understøtter rekruttering, onboarding og fastholdelse af medarbejdere, har vi særligt brug for din hjælp.

Dine arbejdsopgaver vil fx være:

  • Bidrage til UFST’s rekrutterings- og onboardingarbejde gennem planlægning og deltagelse i karrieremesser og facilitering af interne introdage
  • Produktion af skriftlige og visuelle kommunikationsprodukter til UFST’s nyheds- og kommunikationskanaler, fx intranettet og hjemmesiden
  • Produktion af indhold til LinkedIn
  • Videoproduktion til interne og eksterne kanaler.

Du kommer tæt på centrale processer i en stor styrelse. Du bliver en del af et hold på syv medarbejdere, der arbejder tæt sammen i hverdagen, og som har det godt. I kontoret har vi forskellige kompetencer, bl.a. er vi kommunikationsuddannede, journalister og kolleger med erhvervsmæssig baggrund.

Om dig

Vi søger en studentermedhjælper, der er god på tastaturet og gerne også med et kamera – og som har mod på at kaste sig ud i forskellige andre kommunikationsopgaver. Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant uddannelse indenfor kommunikation, journalistik eller lignende.

Du behøver ikke at kunne det hele fra dag ét eller have erfaring med hverken it eller det offentlige, men du skal være klar på at lære og villig til at samarbejde med dine kolleger og resten af huset i en omskiftelig hverdag.

Kontrakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning, CV og karakterudskrift senest 9. juni 2024. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Linn Hoff Jensen på 72 37 8306.

Du bliver ansat i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.

Der vil forud for en ansættelse blive indhentet straffeattest.

Arbejdstiden er gennemsnitlig 15 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen her.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
17. maj 2024
Ansøgningsfrist:
9. juni 2024