Employer BrandingJobannoncering

It-ar­bejds­plad­ser er alt andet end kedelige

Uanset om man er iværksættervirksomhed, godt etableret eller en større koncern, så er video et af de mest effektive redskaber til at vise, hvem man er som virksomhed, og hvorfor man er attraktiv som arbejdsplads.

Potentielle medarbejdere kan se de fysiske rammer, få en følelse af kulturen og se sig selv som en del af stedet.

Employer branding-videoer og direkte rekrutteringsvideoer bliver mere og mere udbredte, og det er ikke uden grund. Produktionen af videoer er i dag lettere og billigere end nogensinde før, og samtidig betyder den udbredte brug af sociale medier, at videoer kommer meget bredere ud end før – og sommetider endda ender med at gå viralt på nettet.

Vi har udvalgt fem videoer fra udlandet, som vi synes er virkelig vellykkede på deres egen måde, og vi håber, at de også kan være med til at inspirere her i Danmark. Hos it-jobbank har du i øvrigt altid mulighed for at integrere jeres video i jobopslaget, og dermed sikre at kandidater ser den som noget af det første.

Se nogle af de bedste it-employer branding videoer i 2013 her:

1. SnazzyRoom

SnazzyRoom ledte efter en udvikler, og valgte at lave denne rekrutteringsvideo der viser, hvordan kreativitet er langt mere vigtigt end et stort budget.

2. HubSpot

En virkelig vellykket video der giver kandidater et kig ind i HubSpot som virksomhed både i forhold til kultur, filosofi, vision og fysiske rammer.

3. Zendesk

Masser af humor og en fin, detaljeret beskrivelse af software-virksomheden Zendesk, der også har kontor i København.

4. Wooga

Woogas video er frisk og matcher rigtig godt med målgruppen: udviklere. Den giver et fint billede af en attraktiv international virksomhed i Berlin.

5. Apple

Denne rekrutteringsvideo fra Apple hjælper til at tiltrække de bedste og de mest ambitiøse medarbejdere.