IT-teamlead til nyt ap­pli­ka­tions drift-team


Har du lyst til at være med til opstart af en ny it-drifts- og forvaltningsenhed, som skal varetage drift- og videreudvikling af applikationer til International Samarbejde? Vores kontor er i rivende udvikling, og vi står nu og mangler en teamlead med stærke ITIL-kompetencer der vil være med til opbygningen af et toptunet 2nd level support team.

Som IT-teamlead til Applikationsdrift i Internationalt Samarbejde kontoret bliver du en del af en IT-drifts- og forvaltningsenhed i en agil teamstruktur. Kontoret er frontløbere for 2nd level support og automatiseret drift af egenudviklede IT-systemer og har en bred viden og dyb teknisk indsigt i applikationerne og deres tilhørende IT-infrastruktur.

I kontorets support og driftsteam er de p.t. tre medlemmer. Teamet har en uformel omgangstone og har stor selvbestemmelse inden for rammerne af kontorets vision.

Du vil i forbindelse med ovenstående setup få en enestående mulighed for at kunne byde ind med egne kompetencer og ønsker og dermed være med til at forme din egen fremtidige jobprofil.

Dine ansvarsområder bliver:

  • Ressourceplanlægning af driftsteamet
  • At koordinere samarbejdet mellem Applikationsdriften og de Platformsdriftsansvarlige (ift. drift, vedligehold og videreudvikling.
  • Være proces ansvarlig for Incident, ServiceRequest, Problem, Event, Release og testproces
  • Sikre at:
    • systemets årshjulsopgaver bliver udført som fx: pentest, patching, restore.
    • udarbejde applikationsdriftsdokumentation, så der kan gennemføres it-audit
    • der udarbejdes nødvendige driftsinstrukser
    • licens- og Certifikatstyring (Applikation)
    • der er vedligeholdelse at integrationer ift. Drift

Løsningsorienterede profiler

Den ideelle kandidat har nogle års erfaring som teamlead og 2nd level applikationssupport i større skala fra store IT-organisationer med mange systemer med forskellige serviceniveauer – f.eks. offentlige virksomheder, kommuner og styrelser, den finansielle sektor eller mellemstore danske virksomheder.

Derudover ser vi gerne at du…

  • er mødestabil, serviceminded, fleksibel og tør at tage initiativ
  • kan arbejde struktureret og selvstændigt
  • forstår at motivere og lede mennesker
  • er ikke bleg for at udfordre dine kollegaer
  • følger opgaver til dørs og får dem afsluttet til tiden

Hvad tilbyder vi?

Kontoret for Internationalt Samarbejde har ansvaret for applikationerne vedrørende dataudveksling både nationalt og internationalt.

Vi er ambitiøse, ansvarlige og du får professionelle og kvalitetsbevidste kollegaer med fokus på faglighed og skatteforvaltningens behov. Vi lægger vægt på vidensdeling, løbende udvikling og læring samt at vi har det sjovt, når vi går på arbejde. Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan blive en del af teamet. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der i UFST er gode muligheder for kompetenceudvikling. UFST har desuden en velfungerende personaleforening med et spændende udvalg af klubber og aktiviteter, hvor du som medarbejdere har mulighed for at netværke med hinanden uden for de vante rammer.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV, gerne eksamenspapirer og evt. udtalelser via linket ”Ansøg” senest 2. april. Vi holder samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Lars Aagaard-Kirkeby på telefon: 72372173

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå persontest og logiktest i forbindelse med rekrutteringsforløbet.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
11. marts 2024
Ansøgningsfrist:
2. april 2024

Job hos virksomheden