Faglig stærk profil til sous­ch­ef­funk­tion til Forskuds­op­gø­rel­sen og ejen­doms­be­skat­ning


Har du lyst til at prøve kræfter med souschef-opgaver, hvor du sammen med din leder indgår i et stærkt ledelsesteam i Forskud og Bolig i Udviklings- og forenklingsstyrelsen, hvor vi sammen løfter en vigtig samfundsopgave? Og kunne du tænke dig at arbejde med videreudvikling og modernisering af de systemer, der understøtter personbeskatningen i Danmark? Så læs videre her.

Om os og vores samfundskritiske opgave

I kontoret Forskud og Bolig har vi sammen med vores søsterkontor Årsopgørelsen ansvaret for Års- og Forskudsopgørelsen, der sikrer personbeskatningen i Danmark. Der er tale om bundsolide systemer, som dog løbende skal indgå i en omfattende modernisering af skatteforvaltningens kernesystemer.

Moderniseringen skal ske trinvist over en længere årrække samtidig med, at vi pålideligt opkræver personskatter hvert år og vi har derfor brug for et stærkt ledelsesteam for at lykkes med vores opgaver.

Om jobbet

Du vil blive team lead for et større team, Test- og kvalitetsteamet, der består 12-16 interne medarbejdere. Dette indebærer faglig ledelse i form af:

  • Sikring af videndeling og af at gøre teamets faglige resultater synlige
  • Løbende opfølgning på udviklingen på fagområdet
  • Løbende faglig feedback og håndtering af evt. faglige diskussioner i teamet
  • Driftsledelse i form af procesoptimering, organisering og fordeling af opgaver samt styring, koordinering og overblik over leverancer og frister, så der bl.a. løbende kan afgives status til kontorchef og underdirektør

Ud over dine faglige opgaver, vil du skulle understøtte personalelederen med varetagelse af souschefopgaver i forbindelse med den daglige personaleledelse, herunder fx afholdelse af 1:1-samtaler, løbende prioritering og styring af den daglige opgaveløsning samt indledende drøftelser om kompetenceudvikling for et begrænset antal medarbejdere i enheden.

Endelig kommer du til at arbejde tæt sammen med kontorchefen om kontorets samlede udvikling og strategi, herunder ift. trivsel, performance, organisering, rekruttering, kompetenceudvikling/kurser mv., hvor du også forventes løbende at være tovholder på initiativer.

Teamet består af et hold på 12 personer, men vi forventer, at teamet vokser til 15. Alle arbejder på et højt vidensniveau og har rigtig god forståelse for vores løsninger samt har et godt samarbejde med vores interne og eksterne samarbejdspartnere. Den faglige viden er i et vist omfang på plads i teamet og dit fokus bliver derfor en mere motiveret indsats inden for faglig ledelse, koordinering og facilitering.

Det fremadrettede fokus

Det centrale fokus over de kommende år forventes at rette sig mod de omfattende projekter på boligområdet samt den omfattende modernisering af skatteforvaltningens kernesystemer. Du vil i Forskud og Bolig skulle indgå aktivt med dit team i disse projekter, som har meget med store budgetter og tilsvarende forventninger.

UFST og Forskud og Bolig gennemgår store forandringer og kontoret indgår aktivt i de omfattende ændringsprocesser inden for f.eks. kravprocesser, projektstyring og rapportering.

Du forventes at gå positivt ind i disse forandringer ligesom du også får mulighed for at præge forandringerne på f.eks. procesoptimering og ændring af tilgang og metoder, optimering af samarbejdet med leverandørerne, optimering af videreudviklingen af systemer, som anvendes ved tilblivelse af Forskudsopgørelsen osv.

Din baggrund

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke altafgørende, men det er en fordel, hvis du har en relevant akademisk uddannelse. Derudover har du minimum 3-5 års erhvervserfaring fra en lignende rolle enten som for eksempel projektleder og/eller som teamleder i en større kompleks organisation.

Det er en fordel, hvis du har:

  • erfaring med og lyst til daglig ledelse og udvikling af mennesker
  • erfaring med planlægning, eksekvering og kommunikation.
  • kendskab til it-metoder, herunder særlig metoderne, der arbejder rundt om test og kvalitet.

Som person er du helhedsorienteret, selvkørende, serviceorienteret, struktureret, imødekommende og samarbejdsvillig, og du har gode faciliterings- og kommunikationsevner. Du formår at skabe en fælles forståelse mellem tekniske medarbejdere og forretningsmæssige ressourcer samt er i stand til at navigere i et arbejdsrum med mange forskellige interessenter.

Det er naturligt for dig at sikre og fastholde et godt overblik, og du trives med at drive mange opgaver fremad. Samtidig motiveres du af at arbejde sammen med kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer. UFST har stor fokus på kompetenceudvikling, og du kan se frem til et længere fagligt og ledelsesmæssigt udviklingsforløb.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning, samt CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Ansøg”. Ansøgningsfristen er d. 02.04.2024.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ann Jensen på tlf. 72 37 37 83.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og reference.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Nybrovej 110 og 116, 2800 Kgs. Lyngby.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Lyngby

Vigtige datoer

Indrykket:
14. marts 2024
Ansøgningsfrist:
2. april 2024

Job hos virksomheden