Ge­ne­ra­list med god pro­ces­for­stå­el­se til revisions- og com­pli­an­ce­ar­bej­de


Motiverer det dig at styre komplekse tværgående processer og tiltag, der gør en samfundsmæssig forskel? Vil du være en del af et kontor, der har ansvar for at understøtte revisioner og tilsyn i en af Danmarks mest komplekse it-organisationer? Så er du måske vores nye kollega.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en offentlig it-organisation, der er drevet af et stort engagement for den vigtige samfundsopgave, vi har fået ansvaret for. Vi arbejder professionelt i stærke faglige fællesskaber på tværs af styrelsen, og vi tror på, at den bedste løsning findes i samspillet mellem flere fagligheder. Hos os kan du hurtigt få ansvar og indflydelse og har mulighed for at skabe et interessant og meningsfuldt arbejdsliv. UFST er tillige en af statens mest reviderede styrelser, og i den forbindelse har vi brug for dig.

I kontoret Revision er vi ni medarbejdere, der understøtter og koordinerer revisioner og tilsyn på tværs af styrelsen samt udvikler og implementerer strategiske revisionsfaglige initiativer. Vi er et område med politisk og ledelsesmæssig bevågenhed, og vi understøtter blandt andet ledelsen i at sætte retning for styrelsens revisionsparathed og bidrager herigennem til, at styrelsen er compliant i forhold til gældende retningslinjer m.v.

Vi søger en fagligt stærk generalist, som har mod på at have en tværgående og koordinerende rolle med tæt kontakt til topledelsen og mange kollegaer på tværs af styrelsen.

Som en del af kontoret kommer du til at:

  • understøtte og koordinere revisioner og tilsyn på tværs af styrelsen, vores departement og øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern
  • udarbejde beslutningsoplæg, rapporteringer og analyser til ledelsen, direktionen og departementet
  • rådgive direktionen og ledelsen i revisionsafledte problemstillinger samt håndteringen af revisionsforløb
  • sikre en proaktiv involvering og håndtering af interessenter og samarbejdspartnere.

Arbejdsopgaverne vil blive tilpasset dine interesser og kompetencer, uanset hvilken baggrund du kommer med. Du får en spændende hverdag i et travlt miljø, og vi lover dig udfordringer og udviklingsmuligheder, hvor du får mulighed for at sætte dit aftryk på arbejdsopgaverne. Du får engagerede og kompetente kollegaer, god faglig sparring og gode samarbejdsmuligheder på tværs af organisationen. Vi giver gensidig konstruktiv feedback, og du får en hverdag i et kontor med kort vej til et godt grin.

Hvem er du?

Du kan fx have en samfundsvidenskabelig eller humanistisk kandidatuddannelse. Du er enten nyuddannet eller har erfaring fra en offentlig eller privat organisation og har måske haft opgaver inden for projektledelse, kommunikation eller risikostyring. Det er en fordel, hvis du har erfaring med revisionsområdet. Uanset hvilken baggrund du har, sikrer vi, at du får en god onboarding til din nye stilling med en mentorordning.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • kan formidle og rådgive klart og tydeligt i skrift og tale
  • har lyst til at tage et selvstændigt ansvar og sikre, at vi kommer i mål med opgaverne
  • har øje for proces- og forandringsledelse
  • er analytisk anlagt og god til at tilegne dig viden
  • har gode samarbejdsevner

Arbejdet er varierende, når det gælder opgaver, arbejdstid og tempo. Det stiller krav til fleksibilitet både hos dig og kontoret som helhed. Derfor vil du opleve et samarbejde, hvor vi er optaget af at være koordinerede og støtte hinanden, når fristerne er korte, eller opgaverne er komplicerede. Fleksibiliteten går begge veje, så der naturligvis også er plads til dit familie- og fritidsliv.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt evt. andre relevante bilag bedes sendt via linket ”Ansøg” senest 7. april 2024. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kathrine Gam på 72 37 93 90.

Der vil blive afholdt samtaler løbende. Der kan indgå tests som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelse er pr. 1. juni 2024 eller snarest muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen her.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
19. marts 2024
Ansøgningsfrist:
7. april 2024

Job hos virksomheden