Business Analyst med flair for test til told­do­mæ­net


Vil du gerne bruge alle dine faglige kompetencer indenfor både forretningsanalyse og test i et af de største og mest komplekse IT-transformationsprogrammer i Skatteforvaltningen? Og brænder du for at arbejde med de nyeste teknologier, tæt på EU og de allerstørste leverandører i markedet? Så er stillingen som Business Analyst i tolddomænet måske lige noget for dig.

Indgå i et dynamisk og tværfagligt udviklingsmiljø med højt til loftet og rig mulighed for at gøre en forskel

Du bliver en del af kontoret Toldprojekter 1, som er ansvarlig for flere projekter i tolddomænet lige fra foranalyse til realiseringsfasen samt øvrige delleverancer. Vi har et tæt samarbejde med Toldstyrelsen og andre relevante parter i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå i at:

  • Afklare forretningsmæssige og værdiskabende spørgsmål ift. de funktionelle løsninger ud fra beskrevne features og user stories, der understøtter programmets strategiske og operationelle mål
  • Arbejde med procesanalyse, så løsningen understøtter de forretningsmæssige workflows effektivt i samspil med programmets øvrige systemer, som bliver udviklet og indkøbt
  • Definere risikobaseret test scope og test cases, med efterfølgende udførsel af manuel test af indkøbte systemer
  • Sikre at testcases, fundne fejl og afklaringer dokumenteres og rapporteres
  • Indgå i arbejdet med indledende at definere og beskrive opgaver (arbejde med refinement af teamets opgaver)
  • Bistå product owner med at sikre maksimal værdi af backloggen.

Dine opgaver kan have forskellig karakter, men alle med fokus på at sikre en optimal løsning for Toldstyrelsen og er præget af et tæt samarbejde med kolleger fra det øvrige toldprogram, Toldstyrelsen og vores leverandører. Derfor er forretningsmæssig indsigt og forståelse en nødvendighed.

Om dig

Som person er du løsningsorienteret, proaktiv og har et stort drive. Du finder det naturligt at arbejde i en omskiftelig hverdag, hvor du skal agere i krydsfeltet mellem it og forretning og mellem analyse og test af systemet. Du har en høj forståelse for og erfaring med forskellige test teknikker. Du er metodisk, struktureret, selvstændig og ansvarsbevidst, ligesom du er en teamplayer, der gerne deler din viden, meninger og erfaringer med andre. Du har et skarpt øje for detaljen samtidig med at du er i stand til at hæve blikket og lave gode opsummeringer af f.eks. overordnede problemstillinger.

Derudover motiveres du af at arbejde i et tværfagligt og -organisatorisk miljø, hvor du har fokus på at omsætte opgaver til konkrete leverancer og du trives med at gøre det komplekse enkelt og forståeligt

Vi forventer desuden at du har en relevant uddannelse fra universitet eller business school. Kendskab til Jira, Confluence og agile udviklingsmetoder og roller vil være en fordel, men ikke et krav.

Dit kontor

Du ansættes i kontoret Toldprojekter 1 med omkring 20 kolleger. Vi hjælper hinanden og arbejder tæt sammen for at øge kvaliteten i alt, hvad vi arbejder med. Der er en høj grad af fællesskabsfølelse og et godt samarbejde iblandt os.

Omgangstonen er uformel og du får nogle professionelle og kvalitetsbevidste kolleger. Vi lægger stor vægt på videndeling og læring og vi trives rigtig godt i vores arbejde. Der er gode muligheder for kompetenceudvikling og sparring og vi garanterer varierende og udfordrende arbejdsopgaver. I det daglige er du i tæt kontakt med eksterne konsulenter og har rig mulighed for at suge viden til dig. Desuden kommer du på kurser og uddannelser, der er relevante i forhold til din personlige udvikling.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Ansøg” hurtigst muligt og senest den 4. april. Samtalerne vil foregå løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Søren Kops Gustafsen på telefon 72 37 62 82 eller på Soeren.Gustafsen@ufst.dk

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
21. marts 2024
Ansøgningsfrist:
4. april 2024