Pro­ces­stærk po­r­te­føl­je­kon­su­lent til Skat­te­mi­ni­ste­ri­ets it-or­ga­ni­sa­tion


Vil du arbejde med porteføljestyring tæt på topledelsen i en af Danmarks største it-organisationer? Kan du lide at udarbejde skarpe porteføljeanalyser og beslutningsoplæg? Så er det måske dig, vi leder efter.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi arbejder sammen med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store programmer i milliardklassen.

Tværgående porteføljestyringsopgaver tæt på ledelsen

Vores kontor, Porteføljestyring og Strategi, understøtter topledelsens arbejde med strategisk porteføljestyring af Skatteministeries it-udviklingsportefølje og følger fremdriften i de igangsatte planer. Opgaven er højt prioriteret i organisationen, og vi har derfor brug for endnu en kollega til at indgå i kontorets arbejde.

Du får en tværgående og koordinerende rolle, hvor du har tæt kontakt til mange kollegaer i vores styrelser og departement. Vi leverer produkter i en høj kadence og har et stærkt fokus på at sikre gode processer.

Dine vigtigste opgaver bliver at:

  • arbejde med udviklingsopgaver ift. porteføljestyringsstrategi, -koncepter og -produkter og udrulning af koncepterne
  • facilitere processer og sikre forankring i organisationen og følge fremdriften
  • koordinere bestillinger og konsolidere input fra organisationen
  • foretage strategiske analyser af udviklingsporteføljen til topledelsen
  • udarbejde beslutningsoplæg og mødemateriale til topledelsen

Du kan se frem til at blive en del af et kontor med dygtige og ambitiøse kolleger. Vi har en travl og alsidig hverdag, hvor du vil blive udfordret, og hvor der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi løfter i flok, har en uformel omgangstone og gør en dyd ud af, at det skal være sjovt at være på arbejde.

”Det er vigtigt, at vi ift. porteføljestyringsopgaven kan løfte blikket op over de enkelte projekter, og se på porteføljen i et helikopterperspektiv. Vi skal kunne relatere den til den strategiske retning for organisationen, og analytisk forholde os til, om prioriteringen af porteføljen på bedst mulig vis bidrager til strategien”, siger kontorchef, Sidse Hansen Ünal.

Porteføljestyringsprofil med erfaring fra stor organisation

Du har en relevant videregående uddannelse og gerne flere års erfaring med at arbejde med strategisk porteføljestyring og ledelsesunderstøttelse i en stor organisation. Har du arbejdet med Management of Portfolios (MoP®) eller andre tilsvarende porteføljestyringsrammeværker, og har du erfaring fra en politisk styret organisation, er det en fordel.

Du motiveres af at levere skarpe beslutningsoplæg i en struktureret proces og evner at holde mange bolde i luften. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har et godt øje for processer og kan koordinere og samarbejde i en stor organisation
  • kan levere, når det skal gå stærkt, men også når der er behov for en vedvarende indsats
  • er i stand til at analysere komplekse problemstillinger og formidle dem kort og let forståeligt

Kontakt og ansættelsesvilkår

Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation bedes sendt via linket 'Ansøg’ senest 7. april 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamlead, Marjan Ristevski, på 72 37 42 20.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest, og der kan blive gennemført tests som led i ansættelsesprocessen.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
22. marts 2024
Ansøgningsfrist:
7. april 2024

Job hos virksomheden