IT-pro­jekt­le­de­re til stor, kompleks og central sam­funds­op­ga­ve


Er du en erfaren it-projektleder og drives du af at holde overblik over og drive større komplekse projekter? Vil du indgå i et centralt ledelsesteam, hvor vi sammen koordinerer drift, videreudvikling og modernisering af de systemer, der understøtter personbeskatningen i Danmark? Så læs videre her.

Om os og vores samfundskritiske opgave

Til kontoret Forskud og Bolig søger vi erfarne IT-projektledere, der som projektets ambassadør kan agere på alle niveauer i en politisk styret organisation. Du får en unik mulighed for at være med til at etablere og drive et eller flere moderniseringsprojekter i relation til Skatteforvaltningens strategiske fokus på modernisering af den samlede it-systemportefølje.

Sammen med vores søsterkontor Årsopgørelsen har vi ansvaret for Forskuds- og Årsopgørelsen, der sikrer personbeskatningen i Danmark. Der er tale om bundsolide systemer, som dog løbende skal indgå i en omfattende modernisering af skatteforvaltningens kernesystemer.

Du vil indgå i denne forestående modernisering, som er blandt de største it-opgaver i Danmark. Moderniseringen skal ske trinvist over en længere årrække samtidig med, at vi pålideligt opkræver personskatter hvert år.

Scoopet for moderniseringen er en større portefølje af legacy-systemer og disse systemer skal gennemgå en modernisering, som du skal være med til at lede i form af ledelse af et eller flere projekter, alt efter størrelsen på det enkelte projekt. En stor del af leverancerne i disse projekter er arkitektur-, leverandør- og udbudsrelateret og du har ansvaret for at få disse ting til at spille sammen - ligesom du også har ansvaret for en stærk interessenthåndtering – herunder kommunikation til blandt andet Skattedepartementet, Skattestyrelsen og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på alle ledelsesniveauer.

Som it-projektleder i Forskud og Bolig, får du en selvstændig og ledende rolle, hvor du, i samarbejde med kontorchefen og andre projektledere, er ansvarlig for, at disse moderniseringsprojekter bliver leveret til rette tid og kvalitet inden for den aftalte økonomiske ramme.

Projektledere til opbygning af nye projekter

I stillingen får du en rolle, som indbefatter alle de klassiske projektlederdiscipliner herunder en del leverandørstyring, da projekternes it-leverancer forventes at skulle leveres af en ekstern leverandør.

Derudover består nogle af dine væsentligste opgaver af:

  • Udarbejdelse af styregruppemateriale samt fremdriftsrapportering
  • Håndtering af budget og projektøkonomi
  • Planlægning, eksekvering og sikring af projektleverancer på tværs af organisationen
  • Interessenthåndtering på alle niveauer herunder udarbejdelse af beslutningsnotater
  • Kontrakt- og udbudshåndtering i samarbejde med vores kontraktkontor

Din baggrund

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke altafgørende, men vi forventer, at du har erhvervserfaring fra en lignende projektlederrolle i en større, kompleks it-organisation.

Det er en fordel, hvis du har:

  • Demonstreret projektledererfaring med planlægning, eksekvering og kommunikation på større projekter
  • Kendskab til forskellige it-udviklingsmetoder, herunder agile metoder og kendskab til JIRA
  • en eller flere certificeringer inden for projektledelse – f.eks. Prince2, IPMA, PMI, SCRUM og/eller andre agile udviklingsmetodikker
  • Erfaring fra leverandørforhandlinger, kontraktudarbejdelse eller lignende
  • Kendskab til ITIL og IT driftsprojekter

Da du i stillingen får en stor kontaktflade, er det vigtigt, at du trives med at navigere i et projekt med mange forskellige interessenter. Samtidig motiveres du af at arbejde sammen med kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer.

Du får samtidig et stort selvstændigt ansvar, hvorfor det er vigtigt, at du er selvkørende og finder det naturligt at sikre og fastholde et godt overblik over de mange opgaver. Du har gode faciliterings- og kommunikationsevner og formår at skabe en fælles forståelse mellem tekniske og forretningsmæssige profiler.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send dit CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Ansøg” senest mandag den 8. april 2024. Vi holder samtaler løbende.

Ansættelse pr. 1. juni 2024 eller efter aftale.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ann Jensen på tlf. 72 37 37 83.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og reference.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Nybrovej 110 og 116, 2800 Kongens Lyngby.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Lyngby

Vigtige datoer

Indrykket:
22. marts 2024
Ansøgningsfrist:
8. april 2024

Job hos virksomheden