For­ret­nings­kon­su­lent med interesse for KPI'er og må­le­me­to­der


Kan du se dig selv arbejde med digitalisering af KPI’er og målemetoder i en af landet største IT-organisationer, hvor du kan bidrage til at understøtte lean målledelse indenfor et helt fagdirektørområde? Er du serviceminded og kan du lide varierende opgaver? Så kan du være den kollega, vi søger i Digital Forretningsunderstøttelse.

Fagdirektørområdet for Gæld, Motor, Sikkerhed og Digital Arbejdsplads, har en spændende og ambitiøs opgave på at arbejde med KPI’er og målledelse, så der kan dannes grundlag for opgavestyring på tværs af Fagdirektørområdet
Det er en opgave, som kræver overblik, gode kommunikationsevner og et udpræget ønske om hele tiden at gøre arbejdet med mål lettere og mere effektivt for brugerne.

Udsigt til spændende opgaver i Digital Forretningsunderstøttelse i tæt samarbejde med teamet

Din opgaver er at fremme værdiskabelsen og servicere ledere og tovholdere i hele fagdirektørområdet, inden for de målemetoder der er sat af områdets direktørkreds. Med andre ord, at bistå med træning og support på målemetoder og problemløsning.

Dine opgaver vil omfatte:

  • Service i ledelsesstøttefunktioner
    Som en del af understøttelsen af den samlede ledelse i Fagdirektørområdet, forventes det at du agere i en serviceorienteret, imødekommende og konstruktiv tilgang til alle henvendelser. Funktionen har til formål at virke hjælpsomt for ledernes evne til at arbejde med målarbejdet, og sætte lederne i stand til at arbejde bedst muligt med den digitale måltavle.
  • VIP onsite support
    Al support skal være onsite 5 dage om ugen, da lederne fysisk er til stede på arbejdspladsen og funktionen har til formål at hjælpe lederne i en serviceorienteret tilgang. VIP onsite support gælder også alle KPI-tovholdere, da det er uddelegering af lederes opgaver.
    Tilgængeligheden til support skal være daglig og klart defineret og kommunikeret, da der er mange, der arbejder med i løsningen løbende. Fx med max 2 timers ventetid.
  • Kommunikation
    Supporten består ligeledes af løbende kommunikation til metodeansvarlig, skriftlig kommunikation til ledergruppen ved større incidents, ændring af processer, etc.
  • Træning
    Support-funktionen skal varetage træning af ledere i anvendelse af app og måltavle, samt give tilbagemeldinger på træningstiltag, effekt af træning samt identificerede problemområder.
    Der skal være træning af nye ledere og behov for særlige træningsindsatser skal identificeres af support-funktionen.
    Udarbejdelse af skriftlige vejledninger, videomateriale samt ajourføring af intranetside.
  • Løbende forbedringer
    Supporten, træningen og håndteringen af incidents giver løbende anledning til identifikation af behov for løbende forbedringer, relateret til såvel support, drift samt videreudvikling. Ansvarlig for skriftlig opfølgning på alle opgaver, som meldes ind fra metodeansvarlig, ajourføring af backlog samt dokumentation af kravspec.
    Du vil arbejde tæt sammen med vores udvikler, som er den tekniske rolle i teamet.

Dine kompetencer og erfaring

Du har en relevant uddannelse og generel teknisk forståelse, kombineret med en god proces- og forretningsforståelse, eller du har relevant erfaring fra dit arbejdsliv. Vi forventer, at du er fagligt velfunderet, engageret, struktureret, kan agere udadvendt og er vant til at samarbejde med kolleger i og uden for teamet, på tværs af fagligheder. Derudover er det vigtigt, at du er imødekommende, fleksibel og vedholdende, og at du tager ejerskab for egne opgaver og besidder gode kommunikationsevner. Du er af natur nysgerrig på nye metoder og værktøjer, samt er indstillet på at sætte dig ind i dem, og på at lære brugen af dem.

Optimalt besidder du følgende erfaringer eller lignende:

  • Mindst to års erfaring med målemetoder, procesunderstøttelse med LEAN metoder
  • Erfaring med Jira eller lignende opgavestyringsværktøjer i en større organisation
  • Erfaring i at værktøjsunderstøtte arbejdsprocesser og i at rådgive i forhold til anvendelse mv.
  • Stor erfaring med ledelsesrapportering, herunder gerne Power BI

… eller du har mod på at blive skarpere indenfor ovenstående. Derudover vil det være en fordel, hvis du har erfaring med projektledelse.

Det vi tilbyder

Du kan se frem til at blive en del af et lille team, der står for metoder, rammeværk, processer og værktøjsunderstøttelse, hvor du er fyrtårnet i forhold til metode og processer. Du vil have varierende og udfordrende arbejdsopgaver, samtidig med at der er gode muligheder for læring og kompetenceudvikling. Der er en god balance mellem fritid og arbejde.

Kontoret Digital Forretningsunderstøttelse består af 30 medarbejdere der er produktejer på Microsoft 365 applikationer, system- og produktejer på ESDH systemer, og arbejder med Jira i vores eget Fagdirektørområde. Vi har det sjovt, når vi går på arbejde og har fokus på den sunde travlhed med en velfungerende personaleforening, et spændende udvalg af klubber og aktiviteter og sociale arrangementer, udover de aktiviteter, vi selv arrangerer i kontoret. Du bliver en del af et dynamisk og velfungerende kontor, hvor vi hjælper hinanden og vægter faglighed og samarbejde højt.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Ansøg” senest den 8. april 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Digital Forretningsunderstøttelse, Anni Voxnæs, på telefon 72 37 04 09.

Der vil blive afholdt 1. samtaler løbende, og i forbindelse med 2. samtaler kan der indgå en logisk test og en personanalyse.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuts Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Tiltrædelse vil være den 1. juni 2024 eller før efter aftale.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
22. marts 2024
Ansøgningsfrist:
8. april 2024

Job hos virksomheden