Selv­stæn­dig pro­jekt­le­der til central sam­funds­op­ga­ve


Vil du være en del af projektteamet bag leveringen Forskudsopgørelsen og Ejendomsbeskatning til 5 mio. skatteydere i Danmark? Har du lyst til at arbejde med at koble forretningen med IT i en kompleks organisation med stor variation i opgaverne? Så er du måske vores nye kollega i kontoret Forskud og Bolig.

Vi søger en erfaren projektleder, der har lyst til at indgå i Forskudsopgørelsesprojektet og sikre styring af udvikling og implementering af nye lovkrav i Forskudsopgørelsen og Ejendomsbeskatningen, som hvert år skal sikre borgerne korrekt skatteberegning af over 650 mia. kr.

Projektleder til Forskudsopgørelsen

Som projektleder til Forskudsopgørelsen er du, i et tæt samarbejde med Skattestyrelsens projektledelse ansvarlig for, at alle leverancer til Forskudsopgørelsesprojektet leveres til rette tid og kvalitet inden for den aftalte økonomiske ramme.

Du kommer til at arbejde i et it- og skattefagligt stærkt udviklings- og styringskontor, der via et veldefineret og afprøvet årshjul er med til at sikre en kontinuerlig implementering af årets lovkrav, og andre forretningsmæssige behov i Forskudsopgørelsen og Ejendomsbeskatningen.

Organisatorisk vil du blive placeret i kontoret Forskud & Bolig, hvor forskudsopgørelsesteamet vil udgøre dine nærmeste kolleger. Teamet består af en række erfarne systemejere, business analysts samt en teamleder. Teamets medarbejdere arbejder alle i en tæt dialog med projektledere og procesejere hos forretningen samt vores leverandører.

I stillingen får du en klart defineret rolle, som indbefatter de klassiske projektlederdiscipliner og da forskudsopgørelsesprojektets IT-leverancer leveres af en ekstern leverandør, indebærer rollen også en del leverandørstyring.

I din hverdag som projektleder forventes du ud over de klassiske projektdiscipliner at kunne indgå i aktiviteter som:

  • Samarbejde med Skattestyrelsens projektledelse, herunder udarbejdelse af styregruppemateriale, projektrapportering og øvrig projektdokumentation
  • Facilitering og styring af workshops med procesejere, systemejere og leverandører
  • Optimering af samarbejdet med leverandørerne.
  • Afklaring af tekniske problemstillinger samt planlægning og videreudvikling af vores systemer.
  • Optimeringstiltag inden for projektets rammer og i samarbejde med interessenterne

Din baggrund

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke altafgørende, men det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelse. Derudover har du nogle års erhvervserfaring fra en lignende projektlederrolle i en større kompleks organisation.

Det er en fordel, hvis du har:

  • Demonstreret projektledererfaring med planlægning, eksekvering og kommunikation på projekter i størrelsesordenen plus 10 mio.
  • Kendskab til forskellige it-udviklingsmetoder, herunder kendskab til JIRA
  • En eller flere certificeringer inden for projektledelse
  • Kendskab til ITIL og IT driftsprojekter

Som person trives du med at arbejde sammen med kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer. Du er tålmodig og samtidig god til at skabe relationer og tillid til andre. Derudover har du gode faciliterings- og kommunikationsevner og formår at skabe en fælles forståelse mellem tekniske og forretningsmæssige medarbejdere.

Det er naturligt for dig at sikre og fastholde et godt overblik, og du trives med at drive mange opgaver fremad.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send senest dit CV og ansøgning via linket ”Ansøg” så hurtig som muligt og senest mandag d. 8. april 2024.

Ansættelse pr. 1. juni 2024 eller efter aftale.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ann Jensen på 72 37 37 83.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og reference.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Nybrovej 110 og 116, 2800 Kongens Lyngby.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Lyngby

Vigtige datoer

Indrykket:
22. marts 2024
Ansøgningsfrist:
8. april 2024

Job hos virksomheden