System­e­jer med pro­jekt­le­de­rer­fa­ring til Mo­tor­re­gi­ste­ret


Vil du være med til at sætte dit præg på registreringen af alle køretøjer i Danmark? Brænder du for at sikre den bedst mulige it-understøttelse og automatisering af centrale forretningsprocesser sammen med kompetente og engagerede kollegaer? Så er du den systemejer, vi søger til Center for Motorsystemet i Skatteministeriets koncern.

Sikker og stabil drift, vedligeholdelse og videreudvikling

Du bliver en del af kontoret Motorsystemer og ESDH i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), som har ansvar for drift af outsourcede it-systemer, herunder Motorsystemer. Kontorets formål er at sikre stabil drift samt at udføre vedligehold og videreudvikling af it-systemerne.

Du kommer til at indgå i et erfarent Motorteam, som bla. består af 7 andre systemejere.

Motorregistret understøtter registrering- og afgiftsberegning af køretøjer i Danmark, og indeholder således informationer om mere end 4 mio. indregistrerede køretøjer. Systemet udveksler informationer med en række eksterne systemer og aktører, herunder fx forsikringsselskaber, myndigheder, private aktører m.v.

Du skal sammen med de øvrige medarbejdere i teamet sikre, at drift, vedligeholdelse og videreudvikling af løsningen udføres med høj kvalitet. Der vil være en del mindre og mellemstore projekter vedr. datarettelser og udvikling, hvor du vil fungere som projektleder. Du skal ligeledes være med til at facilitere og sikre, at der via konfiguration og automatisering vedvarende optimeres på systemernes understøttelse af forretningsprocesserne.

Leverandørstyring og samarbejde

I rollen som systemejer har du fokus på et godt samarbejde med de systemrelaterede forretningsområder. Du får desuden et tæt samarbejde med en række eksterne samarbejdspartnere da drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling for Motorsystemet er outsourcet til ekstern leverandør.

Du skal arbejde på at opnå et forsat godt leverandørsamarbejde og sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut. Det er dig, der sikrer, at leverandøren implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknologi og økonomi. Det er også dig, der til forretningsområdet foreslår nye tekniske og konfigurationsmæssige forbedringer af systemet, som vil skabe effektiviseringer og/eller kvalitetsforbedringer. Ligesom du hele tiden har fokus på at sikre effektive og værdiskabende service management processer.

Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:

  • Projektlede mindre og mellemstore projekter vedr. datarettelser og udvikling
  • Bidrage aktivt til governance af it-løsninger i UFST
  • Koordinering mellem interessenter i forbindelse med ændringshåndtering
  • Sikre forbedringer af digitale løsninger
  • Overvåge systemer driftes teknisk optimalt og effektivt af leverandørerne
  • Sikre at vedligehold sker med størst mulig økonomisk effektivitet, herunder kvalitetssikring og vurdering af leverandørernes estimater og tilbud
  • Kravspecificering baseret på forretningskrav i samarbejde med de forretningsansvarlige
  • Være en del af releaseplanlægningen

Struktureret og proaktiv

Som person agerer du som regel proaktivt, du er serviceminded og er positiv og professionel i tilgangen til dit arbejde. Du arbejder struktureret med dine opgaver og er god til at bevare overblikket.

Det ligger dig naturligt at være initiativrig, energisk og løsningsorienteret, og du har gode kommunikations- og samarbejdsevner. Du kan begå dig sammen med kolleger med forskellige opgaver og baggrunde og fungerer godt i et team, hvor opgaver løses i fællesskab.

Du har en uddannelsesmæssig baggrund indenfor it og økonomi, administrativ it eller er generalist med flere års erfaring fra it-branchen.

Dine faglige kvalifikationer omfatter:

  • Erfaring med at være projektleder på mindre og mellemstore IT-projekter gerne inden for drift og videreudvikling
  • Relevant erfaring med koordinering af applikationsudvikling og -vedligehold fra en tilsvarende rolle
  • Erfaring med kravspecificering, test, drift, support og vedligehold
  • Erfaring med styring af leverandører ved outsourced it-drift
  • Erfaring med at arbejde i et komplekst set-up, hvor du skal samarbejde med mange interessenter og med flere leverandører er en fordel
  • Meget gerne stor it-teknisk indsigt - i f.eks. Webservices, AD, netværk, serverdrift o.lign.
  • Erfaring som projektleder, release manager eller service delivery manager er en fordel men ikke et krav
  • Erfaring med Motorregisteret, leasingbranchen eller bilimportører vil være fordel

Din nye arbejdsplads

Du bliver en del af et hastigt voksende kontor/center, som på nuværende tidspunkt består af 20+ engagerede medarbejdere med forskellige baggrunde. Vi har et uhøjtideligt fællesskab og vægter samarbejde og arbejdsglæde højt. Der er også et tæt samarbejde på tværs af kontorerne, hvor du især samarbejder med andre systemejere, procesejere, platformsejere og det relaterede forretningsområde. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Ansøg” senest d. 8. april 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, så er du velkommen til at kontakte kontorchef Anders Brems på 7237 5752.

Der vil indgå personlighedsanalyse og logisk test i forbindelse med rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest samt reference.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil enten være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg C eller Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg, Aalborg

Vigtige datoer

Indrykket:
22. marts 2024
Ansøgningsfrist:
8. april 2024

Job hos virksomheden