System­e­jer til ARS-teamet i Ud­vik­lings - og Forenklings­sty­rel­sen


Har du et skarpt øje for IT-systemers muligheder og risici? Brænder du for at sikre stabil drift og være med til aktivt at præge udviklingen af ARS platformen? Er du glad for at dykke ned i det tekniske og samtidig være i tæt kontakt med forretningen? Så kom med på ARS-teamet i det nyligt etablerede Center for Motor i UFST.

Bliv en del af ARS-teamet i Center for Motor

Vi søger en frisk og energisk systemejer til ARS-teamet i Center for Motor, hvor du vil håndtere kundehenvendelser fra forretningskritiske systemer, der dagligt registrerer og håndterer alle henvendelser til Skatteforvaltningen fra borgere og virksomheder. Systemet Skat TastSelv Erhverv og TastSelv Borger understøtter 6.600 medarbejdere i deres daglige arbejde i håndteringen af gennemsnitligt 12.000 daglige henvendelser. Systemerne er yderst stabile, har en høj grad af it-sikkerhed og er opbygget, så det er enkelt at til– og afkoble funktioner efter behov.

Som systemejer på ARS platformen vil du sammen med teamet, fungere som det kritiske bindeled mellem forretningen og Skatteforvaltningen. Din opgave bliver dels at bidrage til udviklingen af nye, robuste IT-løsninger samt sikre stabil drift. Du vil være med til at vedligeholde det gode leverandørsamarbejde med blandt andet udviklere, som sidder fysisk hos os. Din rolle indebærer også at sikre, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt med fokus på funktionalitet, teknologi og økonomi. Du har øje for løsninger og forbedringer, og vil aktivt bidrage med ideer til nye tekniske og konfigurationsmæssige forbedringer af systemerne. Du vil desuden spille en rolle i support og håndtering af incidents som en integreret del af din hverdag.

Du bliver en del af det nyoprettede Center for Motor, som i dag består af ca. 20 fagligt kompetente og specialiserede medarbejdere med forskellige baggrunde, og vi forventer indenfor det kommende år at blive 25-30 medarbejdere. Kontorets andet team har primært fokus på systemet DMR (Digitalt Motor Register). Vi prioriterer læring og arbejdsglæde højt, og vores arbejdsmiljø er uformelt og positivt. Vi holder til i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg, tæt på Flintholm Station. Vi har gratis parkering i kælderen og betalt frokostpause. Der er mulighed for personlig og faglig udvikling i form af diverse interne og eksterne kurser.

Dine primære arbejdsopgaver er:

  • Hyppig kommunikation med forretningen om deres ønsker og behov og omsætte disse til udviklingsønsker
  • Kvalitetssikring af systemet i forbindelse med løbende vedligeholdelsesopgaver
  • Bidrage proaktivt til governance af ARS platformen
  • Sammen med de 3 øvrige systemejere at håndtere daglige incidents og support
  • Sikre at systemer driftes teknisk optimalt og effektivt i samarbejde med leverandørerne
  • Sikre forbedringer af løsninger fx ved brug af automatisering og robotter
  • Sikre løbende dokumentation

Teknisk stærk profil med sans for kommunikation

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for IT eller tilsvarende erfaring med drift af IT-systemer eksempelvis i samarbejde med leverandører. Måske har du arbejdet som Systemejer / Product Owner / Application Manager / IT-konsulent eller været udvikler og nu har ønske om at prøve noget nyt.

For at få succes i jobbet lægger vi vægt på at du:

  • Er fortrolig med relevante ITIL-processer af drift og support af et IT-system
  • Elsker at dykke ned i tekniske og komplekse problemstillinger, og er løsningsorienteret, så du sammen med udviklerne hurtigt og effektivt får udbedret fejl og driftsforstyrrelser
  • Er proaktiv, initiativrig og tager selvstændigt ansvar for dine opgaver, så du sikrer overholdelse af deadlines.
  • Har stærke kommunikative evner og god til at samarbejde i et bredt miljø
  • Har en positiv tilgang til support og nyder at hjælpe andre

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV og relevante dokumenter via linket ”Ansøg” senest den 8. april 2024. Vi holder løbende samtaler, så send din ansøgning hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, så er du velkommen til at kontakte kontorchef Anders Brems på 7237 5752.

Der vil indgå personlighedsanalyse og logisk test i forbindelse med rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest samt reference.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
22. marts 2024
Ansøgningsfrist:
8. april 2024

Job hos virksomheden