Drømmer du om en karriere som IT-sik­ker­heds­rå­d­gi­ver?


Ønsker du at arbejde med rådgivning indenfor IT-sikkerhed i et af landets mest komplekse systemlandskaber, og bidrage til nogle af Danmarks største og vigtigste offentlige digitale projekter? Så har du mulighed for at blive del af et højt kvalificeret team.

Center for Domænesikkerhed understøtter Skatteministeriets koncern med at sikre et højt niveau af sikkerhed i de daglige opgaver og processer, driften af vores it-systemer og ikke mindst udviklingen af nye IT- og datadrevne løsninger.

Du kommer til at indgå i et stærkt fagligt fællesskab af erfarne sikkerhedsrådgivere, som arbejder med teknisk sikkerhedsarkitektur, rådgivning og compliance, og vil samtidig understøtte 6 styrelser i Skatteministeriets koncern. Du vil have et tæt samspil med de øvrige teams i centret samt de øvrige kontorer i Sikkerhedsområdet.

Du kommer til at arbejde sammen med nogle af landets dygtigste og mest passionerede sikkerhedsrådgivere, og udviklingsmulighederne er store. Der vil være fokus på din faglige og personlige udvikling, og der vil være gode muligheder for uddannelse og certificeringer inden for IT-sikkerhed.

Dine opgaver inkluderer:

  • Aktiv medspiller i udviklingsprojekter som sikkerhedsorganisationens repræsentant, hvor du vil arbejde med mange og forskellige problemstillinger ift. projekternes valg af teknologi og arkitektur. Arbejdet vil generelt være inden for tre områder:
  • Du vil være kravstillende og medvirke til at tydeliggøre de IT-sikkerhedskrav, organisationen er underlagt.
  • Du vil rådgive om konkrete løsningsmuligheder og sikkerhedsforanstaltninger.
  • Du vil vurdere om konkrete implementeringer af sikkerhedsforanstaltninger er tilstrækkelige.
  • Rådgive om konkrete sikkerhedstiltag i Skatteministeriets drifts- og udviklingsorganisation. I samarbejde med dine kollegaer kommer du bl.a. til at rådgive om, hvordan der skal arbejdes inden for sikkerhedsområdet, og kommer til at medvirke i planlægning og prioritering af forbedringstiltag.
  • Være med til at udarbejde sikkerhedskrav i forbindelse med udbud af IT-systemer.
  • Rådgivning af leverandører, projekter og systemejere i forhold til IT-sikkerhed, risici og sårbarheder.
  • Foretage sikkerhedsreviews og sårbarhedsanalyser.

Det er en fordel, hvis du:

  • Har en teknisk baggrund og tidligere har arbejdet inden for udvikling, arkitektur eller it-drift.
  • Har en naturlig gennemslagskraft, og kan rådgive andre teams, styrelser og leverandører.
  • Trives i at samarbejde med kolleger med mange forskellige fagkompetencer.
  • Tager individuelt ejerskab af opgaver, tager ansvar og får afsluttet dine opgaver.
  • Favner bredt og kan omsætte forretningens behov og krav til it-sikre løsninger.
  • Har kendskab til eller erfaring med ISO27001/2, CIS, NIST, ITIL, TOGAF eller lignende.
  • Kendskab til arbejdsgangene i en offentlig styrelse, eller tilsvarende.

Du har minimum 3 års relevant erhvervserfaring med IT-sikkerhed, og behersker både dansk og engelsk i skrift og tale.

Din nye arbejdsplads

Vores center er uformelt, dynamisk og sparrende. Vi har fokus på trivsel og personlig udvikling i en hverdag med højt fagligt niveau og interessante opgaver, der løfter vigtige samfundsmæssige opgaver.

Centeret råder over en god blanding af garvede og velbevandrede medarbejdere, der bidrager med erfaring og faglige indsigter, såvel som nytilkomne, der bringer ny energi og friske perspektiver.

Vi tilbyder dig et godt læringsmiljø med mulighed for faglig og personlig udvikling, godt kollegaskab og en fleksibel hverdag, som giver mulighed for en god work-life-balance, med mulighed for hjemmearbejde. Derudover byder organisationen på et væld af sociale aktiviteter og faglige indslag.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV via linket ”Ansøg” senest onsdag den 10. april 2024. Der vil blive afholdt samtaler løbende.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Mona Møller Pedersen, som er kontorchef for Domænesikkerhed i UFST, på telefon +45 72 37 75 69 eller teamlead Mikkel Dahl på telefon +45 40586072.

I forbindelse med ansættelsessamtalerne kan der blive anvendt test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEM, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Sikkerhedsvurderingen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af PET.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
22. marts 2024
Ansøgningsfrist:
10. april 2024

Job hos virksomheden