Situation Manager til styring og ko­or­di­ne­ring af Major Incidents til ATP's Ope­ra­tions Center


Kan du gå forrest, når komplekse og kritiske fejl skal håndteres? Har du lyst til at være en del af ATP’s Situation Management team med stor berøringsflade til hele organisationen, når løsningerne skal findes? Så er du den kollega, vi søger.

Kan du gennemskue det komplicerede?

Vores sektion har ansvaret for processerne for Incident, Major incident og Problem Management på tværs af ATP’s it-landskab.

Vi leder efter dig, der kan løse opgaver af høj kompleksitet og er i stand til at varetage dialog med både forretning, teknikere, eksterne samarbejdspartnere og ledelse.

Du kommer til at stå for styring og koordinering af Major Incidents og andre alvorlige og komplekse incidents som kræver tværgående overblik. Du har fokus på at levere rettidig og relevant information til berørte brugere, forretningsinteressenter samt it-ledelse.

Det bliver også dine opgaver at:

  • redegøre efter major incidents og rapportere til ledelsen efter behov
  • stå for Problem Management, når du efter en Major Incident bistår med viden til den videre RootCause-analyse
  • optimere Incident- og problemprocesserne
  • deltage i procesudarbejdelse og sikre, at dokumentation er opdateret, og procedurer bliver fulgt
  • følge op over for eksterne samarbejdspartnere og varetage dialogen med forretningen, teknikere og ledelse.

Har du mod på en stejl læringskurve?

Du har en bred teknisk viden og gerne erfaring indenfor drift af større it-installationer.

Som kollega er du kendetegnet ved din faglighed, din diplomatiske sans og evnen til at skabe gode samarbejdsrelationer. Du er struktureret, kan holde hovedet koldt i pressede situationer, og du kommunikerer klart og tydeligt og befinder dig godt i en dynamisk hverdag.

Du har mod på at hoppe ind i en stærk læringskurve for at forstå ATP’s mange forretningsområder, tekniske it-landskab, og hvordan vi i hverdagen følger ITIL proces-disciplinerne for at styre driften effektivt.

Vil du være en del af en arbejdsplads, der laver it til et helt land?

I ATP har vi ambitionen om at være et førende teknologi- og digitaliseringshus, der driver effektiv administration til gavn for det danske velfærdssamfund. Det stiller høje krav til vores it-beredskab, og her er ambitionerne også store.

Digital Solutions er vores område for it, digitalisering og data. Her er vi mere end 500 af landets skarpeste it-, digitaliserings- og dataspecialister, der udvikler effektive standardløsninger til Velfærdsdanmark. Du kan læse mere om Digital Solutions her: https://www.atp.dk/digital-solutions

I det daglige indgår du i Situation Management & Tools, som er en del af Operations: En sektion på i alt 16 medarbejdere, som udover håndtering af kritiske fejl også har ansvaret for overvågning samt applikationsansvar for ServiceNow og Splunk.

Du bliver en del af et team på i alt seks kolleger, hvor I sammen har ansvaret for håndtering af kritisk drift. Vi er ansvarlige for tilstrækkelig bemanding indenfor normal arbejdstid (07.30 - 16.00), ligesom vi på skift indgår i en 24/7 telefonvagtturnus.

Vi er en anerkendt funktion i ATP med opbakning fra vores ledelse, og vi støtter altid hinanden i hverdagens opgaver.

Vi holder til i Hillerød, og i hverdagen har vi tæt dialog med ATP’s Servicedesk og teknikere, men vi har også mulighed for op til to hjemmearbejdsdage, når der er behov for at samle op på opgaver og fordybe sig i procesaktiviteter mm.

I ATP tilbyder vi et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte. Og det har vi. Vi ser fleksibilitet som en gensidig interesse, hvor vi sammen har fokus på trivsel, opgaveløsning og kundernes behov.

=dig? Så send os dit CV

Send os dit motiverede CV senest mandag den 15. april. Vi forventer at holde samtaler løbende, og håber på opstart hurtigst muligt derefter.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billede i dit CV eller angive din alder, når du søger.

Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her: https://www.atp.dk/rekrutteringsforloeb-i-atp

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Morten Damm Sørensen på mail moso@atp.dk.


Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.
#LI-hybrid

Gem job