Styrk din karriere som finansiel con­trol­ler i spændende statslig it-or­ga­ni­sa­tion


Vil du være med til at kvalitetssikre, standardisere og udvikle regnskabsområdet i statens mest komplekse it-organisation? Bliver du motiveret af at forstå forretningens behov, så du kan controlle og vejlede effektivt om regnskabsregler og skabe fremdrift i opgaveløsningen? Så er du måske vores nye kollega i en stilling, som du kan være med til at præge.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-systemportefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre opgaver, store projekter til en række store programmer i milliardklassen.

En spændende og udfordrende stilling, som du selv kan sætte dit præg på

Kontoret Regnskab består af 10 medarbejdere og vi søger nu en til to nye kollegaer. Vi har en ambitiøs dagsorden, og et velfungerende regnskabsområde er en afgørende forudsætning for at kunne videreudvikle det samlede økonomiområde i styrelsen.

I vores daglige drift har vi fokus på styrelsens store it-udviklingsanlæg i form regnskabsmæssig rapportering og compliance til regnskabsreglerne. Vi har løbende udviklingstiltag i gang, og har en bred samarbejdsflade med kontorer på tværs af styrelsen.

Som del af Kontoret Regnskab kommer du til at deltage i:

  • Udarbejdelse og kvalitetssikring af periodeafslutning, herunder sikre korrekt regnskabsmæssig håndtering af IT-udviklingsanlæg og software mv.
  • Udførsel af kontroller ifm. sikring af overholdelse af korrekt regnskabspraksis for styrelsens omkostninger til it-drift og it-udvikling.
  • Formidling af regler og regnskabspraksis, så vi understøtter en korrekt regnskabsmæssig håndtering af aktiviteter i alle dele af styrelsen.
  • Finansiel controlling af styrelsens fem fagområder

Hvem er du?

Du har en relevant uddannelse inden for regnskab, controlling eller compliance og du er enten nyuddannet eller har erfaring.

Vi anvender SAP Intern som økonomisystem, og størstedelen af vores øvrige arbejde foregår i Excel og Power BI. Vores datamængder er store, og det vil derfor være en fordel, hvis du har interesse for og erfaring med at effektivisere disse områder.

Har du herudover præference for nedenstående vil det være en fordel:

  • God systemforståelse og en nysgerrighed for anvendelsen
  • Kendskab til regnskabspraksis og bliver motiveret af compliance dertil

Derudover lægger vi vægt på, at du har:

  • evne til at formidle og rådgive om anvendelse af korrekt regnskabspraksis
  • lyst til at tage et selvstændigt ansvar, og sikre at vi kommer rettidigt i mål med opgaverne
  • en struktureret tilgang til dine opgaver og fokus på den væsentlige detalje
  • serviceminded og er godt til at skabe samarbejdsrelationer

Udvikling, høj faglighed og godt arbejdsmiljø

Du bliver en del af regnskabskontoret, hvor vi kan tilbyde dig et spændende og udviklende job. Du får engagerede og kompetente kollegaer, hvor stemningen bærer præg af god faglig sparring, gode samarbejdsmuligheder på tværs af organisationen.

Arbejdet i regnskabskontoret er omskifteligt, når det gælder opgaver, arbejdstid og tempo. Det stiller krav til fleksibilitet – både til den enkelte medarbejder og kontoret som helhed. Fleksibiliteten går begge veje, så der også er plads til familie- og fritidsliv.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 29. maj 2024. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamlead Eva Louise Haahr på 7237 2864 eller kontorchef Karina Bodo Stensby på 7237 2730.

Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelse er pr. 1. september eller evt. 15.august.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
13. maj 2024
Ansøgningsfrist:
29. maj 2024

Job hos virksomheden