Erfaren pro­je­k­le­der til da­ta­p­lat­forms­pro­jekt med mange in­ter­es­sen­ter


Brænder du for projektledelse, data og analytics? Tror du på, at et tæt samarbejde mellem forskellige fagdiscipliner, er med til at skabe en større forretningsværdi? Så er du måske vores nye projektleder.

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) har vi ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af it-systemer og dataplatforme i Skatteministeriets koncern. Vi har i øjeblikket et stort fokus på at bringe Skatteforvaltningens data mere i spil, gennem en øget grad af self-service på vores nye Analytisk Dataplatform (ADP), så brugere nemmere kan udvikle dataprodukter til Skatteforvaltningen.

Vi har et sammenhold, der gør os stærke, og det gør, at vi når meget længere.

- Charlotte Ploug, Product Owner ADP

Vær med til at skabe fundamentet for morgendagens Skatteforvaltning

Vi er midt i en transition af vores nuværende koncern data warehouse. Vi er i gang med at kortlægge mulighederne for at videreudvikle ADP, så platformen kan honorere de forretningsbehov og compliancekrav som blandt andet transitionen af vores koncern data warehouse afføder. Platformen er udviklet til og anvendes af Toldstyrelsen, men det skal vurderes om ADP skal videreudvikles, så den kan anvendes af den samlede Skatteforvaltning.

Vi er i opstarten af projektet, og har brug for en erfaren projektleder til at kunne hjælpe projektet godt igennem de forskellige faser i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen projektmodel. Som projektleder får du mulighed for at være en del af et komplekst projekt, der har mange interessenter, og hvor du med dine stærke kompetencer og erfaring inden for projektledelse bidrager til løsningen af et strategisk vigtigt område.

Dine opgave og din hverdag

Projektet består af en lang række aktiviteter på Analytisk Dataplatform (ADP), hvor funktionaliteten skal udbygges til at kunne håndtere flere styrelser. Platformen skal modnes yderligere, samt at vi skal hjemtage, strukturere og udstille flere datakilder til vores samarbejdspartnere i Skatteforvaltningen.

Du vil i det daglige have et tæt samarbejde med de medarbejdere, som er tilknyttet ADP.

ADP anvender en række agile udviklingsprincipper fx selv-organiserende teams, samt roller fra det agile rammeværk SAFe fx, Scrum Master og Product Owner.

Som projektleder har du overblikket på tværs, og bidrager til den generelle fremdrift og er med til at sikre, at ADP leverer iht. tidsplaner og aftalt økonomi. Projektet foregår på et både fagligt og ledelsesmæssigt højt niveau, og i den forbindelse skal du i samarbejde med den øvrige ledelse bl.a. varetage kommunikation og facilitere samarbejde med interne og eksterne interessenter. Du får en bred samarbejdsflade både internt i UFST, samt med de andre styrelser i Skatteforvaltningen.

Dine arbejdsopgaver omhandler bl.a.:

  • Projektledelse med fokus på planlægning, økonomi- og risikostyring samt involvering af interessenter og ledelse i beslutningsprocesserne.
  • Change management, herunder at tydeliggøre konsekvenserne over for ledelse og kunder ift. tid og økonomi, hvis der kommer nye ønsker til it-løsningen.
  • Sikre udarbejdelse af projektleverancer fx initiativkommissorier og projektgrundlag.
  • Opfølgning på anbefalinger fra It-tilsynet
  • Styregruppe- og ledelsesrapportering på tværs af styrelser
  • Etablering og vurdering af løsningsalternativer i tæt samarbejde med Product Manager og den øvrige ART-ledelse samt fageksperter.

Solid og erfaren projektleder med stærke kommunikative evner

Vi ser gerne, at du enten har en relevant akademisk uddannelse inden for it, eller har tilegnet dig tilsvarende relevante kompetencer via dit arbejdsliv. Du har solid erfaring som projektleder - gerne fra projekter, som er komplekse på grund af fx lovgivning, forretningsområde eller omfanget af interessenter. Vi forventer, at du har fokus på det gode samarbejde – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre.

Det er en fordel, hvis du:

  • Har erfaring med agile projekter, metoder og rammeværk.
  • Har kendskab til Statens IT-projektmodel herunder statens business case model.
  • Er god til at samarbejde og finde løsningsmodeller – og er i stand til at stå fast, når det er nødvendigt.
  • Har stærke kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt - og kan formidle kompleks viden i et letforståeligt sprog.
  • Kan navigere i en stor, kompleks og politisk styret organisation med mange interessenter.

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har tidligere, har beskæftiget dig med projekter inden for data- og analyticsplatforme, data warehouse eller Cloud.

Stærkt fagfællesskab og kollegialt sammenhold

Som projektleder bliver du en del af et stort fagligt fællesskab i Center for Datawarehouse, BI og ADP, der består af mere end 80 medarbejdere, både Business Analysts, Platform Engineers, Data Engineers, BI-udviklere, Product Owners, driftsansvarlige og generalister.

Vi prioriterer tid til sparring, feedback og afsætter løbende tid til at dyrke vores faglighed. Vi afholder årlige centerdage m.v., og derudover har vi flere fællesskaber, hvori de forskellige fagligheder kan vidensdele, erfaringsudveksle og løse opgaver, der sikrer udvikling og forbedring af vores område.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Ansøg” senest den 30. maj 2024. Vi forventer at indkalde til og afholde samtaler løbende. Stillingen er til tiltrædelse 1. august 2024 eller efter aftale.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Patricia Helle Asskildt på telefon 72 37 59 16 eller souschef Tobias Dabelsteen på telefon 72 38 27 41.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logikanalyse i rekrutteringsprocessen.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
8. maj 2024
Ansøgningsfrist:
30. maj 2024

Job hos virksomheden