IT-ge­ne­ra­li­ster til rollen som sy­stem­e­jer/ITIL Ap­pli­ca­tion Manager på out­sour­ce­de it-systemer


Drømmer du om en rolle som systemejer / ITIL Application Manager i et miljø hvor samarbejde, høj faglighed og en god portion humor er i højsædet? Og drives du af faglige udviklingsmuligheder gennem mange forskelligartede opgaver? Så er det dig vi har brug for!

Vi søger systemejere / ITIL Applikation Managers der har mod på at være med til at udvikle, vedligeholde og drifte en række applikationer indenfor vores centrale erhvervsvendte it-løsninger, som er af stor betydning for Skatteforvaltningen. Vores fokusområde er eIndkomst og eKapital indenfor de erhvervsvendte it-løsninger. Disse områder understøtter 3. partsindberetninger fra fx banker og pensionsselskaber til staten, herunder sagsbehandling i relation til borgere og virksomheder

Om jobbet og din fremtidige rolle

Du bliver ansat i afdelingen Kapital, Indkomst og Pension, hvis formål er at understøtte Indkomst og Kapital området, der er samfundskritiske og komplekse systemområder i staten. Teamet, som du bliver ansat i, består af erfarne systemejere / ITIL Application Managers indenfor det konkrete systemområde.

I rollen som systemejer/ITIL Application Manager vil du være det proaktive omdrejningspunkt for koordinering af applikationsudvikling, vedligeholdelse og drift af flere af vores centrale erhvervsvendte applikationer. Dit arbejde vil i høj grad være at indgå i et tæt samarbejde med Skattestyrelsens procesejere og dine erfarne kolleger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), samt med vores eksterne drifts- og vedligeholdelsesleverandører.

Det er dig som sikrer, at leverandørerne implementerer forretnings- og it-mæssige behov korrekt i applikationerne med omtanke for funktionalitet, teknik og økonomi. Arbejdsopgaverne er organiseret i en teamstruktur, hvor du arbejder tæt sammen med dine kollegaer i hverdagen og sideløbende har fokus på at fastholde det gode samarbejde med leverandørerne samt sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut for de outsourcede applikationer. Du bidrager ligeledes til UFST’s vurdering og estimering af den fremtidige it-understøttelse af ny lovgivning.

Dine opgaver inkluderer også, at du:

  • tilpasser kravspecificeringer til leverandørerne ud fra forretningsmæssige behov
  • udarbejder nonfunktionelle / tekniske krav til løsningen ud fra et it- og sikkerhedsmæssigt behov
  • sikrer økonomisk effektivitet og kvalitetssikring af leverandørernes estimater og tilbud
  • udfører systemtests i samarbejde med dit team, forretningsområder og leverandør
  • anvender ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområder og leverandører
  • bidrager aktivt til governance af Skatteforvaltningens løsninger
  • bidrager til kommende moderniseringstiltag for systemområdet.

Hvem er du?

Du er IT-generalist med flair for forretningsbehov. Vi forestiller os, at du kan have erfaring med leverandør- og projektstyring. Du har tidligere arbejdet som product owner, systemejer/ITIL Application Manager, it-/forretningskonsulent eller kommer fra en lignende stilling. Det vil være en fordel, hvis du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund fx. cand.it., cand.merc.it. eller datanom. Du er fagligt velfunderet, engageret og vant til at arbejde med andre i teams, og du kan samarbejde på tværs i organisationen.

For at få succes i jobbet er det vigtigt, at du:

  • er proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine opgaver
  • kan håndtere mange opgaver samtidigt og sikrer at deadlines bliver overholdt
  • har lyst til at lære nyt og er i stand til at sætte dig ind i komplekse it-faglige og forretningsmæssige problemstillinger
  • er god til at samarbejde i et bredt fagligt miljø
  • kan kommunikere flydende på dansk - både i skrift og tale.

Vi kan lide at undersøge ting til bunds og se problemstillinger fra nye sider. Det er derfor vigtigt, at du evner at kombinere dit udprægede gåpåmod med kreativitet, humor, analytiske evner og herigennem skabe gode resultater.

Hvad tilbyder vi?

I UFST har vi fokus på den enkelte medarbejder og det er vigtigt for os, at man har lyst til at investere i sig selv og UFST, hvorfor vi aktivt understøtter kompetencemæssig udvikling in-house og eksternt. UFST har desuden en velfungerende personaleforening med et spændende udvalg af klubber og aktiviteter, hvor vi som medarbejdere har mulighed for at netværke med hinanden uden for de vante rammer.

Vi er ambitiøse, ansvarlige og du får professionelle og kvalitetsbevidste kollegaer med fokus på fagligheden. Der er højt til loftet, hvorfor man som ansat har stor mulighed for at have indflydelse på opgaveløsningen. Vi har en god stemning imellem os, omgangstonen er uformel og selv om vi har travlt, spiller vi hinanden gode med fokus på at komme i mål sammen.

Vores afdeling består af 26 personer og rollespændet går fra typiske projektstyringsroller, arkitekter og fullstack teams til systemejere/ITIL Application Managers og ledelsesrollen. Her kan du se frem til et tæt samarbejde på tværs af afdelinger og hvor du især samarbejder med andre system-, platforms- og procesejere indenfor dit forretningsområde.

Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der i UFST er gode muligheder for kompetenceudvikling via vores karriereunivers.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og evt. udtalelser via linket ”Ansøg” senest 29. april 2024. Vi holder samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef, Hanne Sørensen på mobil nr. 72 37 27 41.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.

Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
10. april 2024
Ansøgningsfrist:
29. april 2024

Job hos virksomheden