Ge­ne­ra­li­ster med skarp pen og interesse for ar­bejds­mil­jø


Brænder du for at styrke arbejdsmiljøet og understøtte trivslen hos os? Og er du skarp til opgavestyring og til at skrive? Så er det måske dig, vi søger, til at være med til at gøre en forskel for medarbejderne i en offentlig styrelse, der varetager en vigtig samfundsmæssig opgave.

Udviklings- og forenklingsstyrelsen er én af Danmarks største, mest spændende og komplekse statslige it-organisationer, og vi søger generalister, der selvstændigt kan udarbejde sagsfremstillinger, notater, direktionsindstillinger, procesdokumentation og påtage sig styringsopgaven i forhold til vores opgaver inden for arbejdsmiljø og Facility Management. Du vil komme til at spille en stor rolle i vores indsatser, der skal bidrage til at styrke vores arbejdsmiljø og trivsel i styrelsen.

Du bliver ansat i enheden Strategisk HR og Organisation. Vi ansvaret for at sikre, at styrelsens ledere og medarbejdere står på det bedst mulige fundament i forhold til udførelsen af det daglige arbejde. Det omfatter også de fysiske rammer, Facility Management og dermed arbejdsmiljøet.

Vi har brug for dig, der kan sætte sig ind i komplekse områder, og kan videreformidle det på skrift til alle organisatoriske lag. I en travl hverdag bevarer du overblikket og roen, når det går stærkt, og du trives med det.

Dine opgaver vil primært være at:

  • koordinere og skabe overblik over de mange forskellige tiltag indenfor arbejdsmiljø, som du og dine kolleger arbejder med
  • udføre og koordinere konkrete arbejdsmiljørettede tiltag – store som små
  • udarbejde mål og roadmaps/planer og fremdriftsrapporteringer
  • udarbejde indstillinger, beslutningsoplæg og orienteringer til topledelsen
  • sikre klar, forståelig og motiverende kommunikation til medarbejdere og ledere

Hvem er du?

Ideelt set har du minimum et par års erfaring i en offentlig styrelse eller lignende politisk organisation med at skrive skarpe notater og beslutningsoplæg og kan koordinere og styre flere opgaver og interessenter på en gang. Du kan lide at tage ansvar og får afsluttet dine opgaver.

Det er vigtigt, at du evner at kombinere dit udprægede gåpåmod med kreativitet, humor, kommunikative evner og herigennem skabe gode resultater. Du skal i lighed med alle andre i enheden bidrage til et både fagligt stærkt og positivt samarbejdsmiljø.

Du er en god formidler, der evner at formulere dig i et præcist sprog. Du formår at sætte dig ind i komplekse områder, og kan videreformidle det på skrift. I en travl hverdag bevarer du overblikket og roen, når det går stærkt, og du trives med det.

For at lykkes i stillingen, er det vigtigt, at du kan navigere i en organisation med mange prioriteringer. Du skal være god til at skabe relationer og nå resultater i fællesskab med dine kollegaer samt skabe tillid og opnå dialog med forskellige lag i organisationen.

Din nye arbejdsplads

Du kan se frem til spændende og udviklende opgaver, der understøtter, at styrelsen gennem udvikling og drift af it-løsninger sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor. Du får dygtige og dedikerede kolleger og gode muligheder for sparring. Både tempo og humør er højt. Der er højt til loftet, og som ansat har du stor mulighed for at have indflydelse på opgaveløsningen. Vi har en god stemning imellem os, omgangstonen er uformel og selv om vi har travlt, spiller vi hinanden gode med fokus på at komme i mål sammen.

Caroline Horst Andreasen, der har været i kontoret i knap et halvt år fortæller:

I vores kontor er der højt til loftet på den måde, at der er rig mulighed for udvikling, masser at rive i og plads til, at du kan sige din mening. Du får med tiden mulighed for at præge din egen opgaveportefølje, så du sidder med lige dét, du synes er fedt og sjovt. Jeg har været ansat i knap 6 måneder, og har allerede fået lov til at sidde med nogle spændende sager, det har givet mig en indsigt i organisationen, og det har været meget lærerigt. Hvis du synes, det er fedt at få et kig ind i maskinrummet i en stor og kompleks organisation, så er du kommet til det rigtige sted.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Ansøg” senest kl. 10 den 14. maj 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Cecilie Egeberg på 7237 3425 eller HR-chef Niels Zachariassen på 7238 8912.

I forbindelse med ansættelsessamtalerne kan der blive anvendt test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen her.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
30. april 2024
Ansøgningsfrist:
14. maj 2024

Job hos virksomheden