IT Supporter til 1st og 2nd line til stort IT-center i Aalborg


Hvem er vi?

Vores enhed hedder ITC Autorisationer og vi er en del af et IT-center på omkring 75 mennesker, der drifter IT og agerer IT-Support for omkring 15.000 medarbejdere i hele Skatteforvaltningen. Teamet består af 9 mennesker, og vores fornemmeste opgave er som udgangspunkt at forvalte loven om dataadgang efter behov, der siger, at ”man kun skal have adgang til de værktøjer og den information, som man har et arbejdsbetinget behov for”.

Særlige forhold:

  • Åbent kontormiljø, med tilhørende servicedesk-område
  • Arbejdsdag skal som udgangspunkt afvikles i åbningstiden, som ligger imellem 7 og 16
  • Der er muligheder for særlige opgaver, som man får ejerskab over
  • Vi er til tider spidsbelastede, så i nogle perioder kan der være travlt

Tekniske forhold:

  • Vi arbejder med ITIL-principperne
  • Vi arbejder med bl.a. SAP, ITSM (Helix), Omada, MitID, Active Directory, og egenudviklede løsninger
  • Der er høj fokus på IT-sikkerhed

Hvem er du?

Vi leder efter følgende personlige kompetencer:

  • Du skal være empatisk og være god til brugere, på alle IT-niveauer
  • Du skal kunne oversætte teknisk sprog til alm. sprog for brugeren og omvendt.
  • Det forventes, at opgaver bliver gennemført fuldstændigt, med den dokumentation det kan medføre
  • Det forventes, at du er nysgerrig og selv tager medansvar i sin egen læring
  • Det forventes, at du er villig til at yde en ekstra indsats i spidsbelastede perioder.

Det er afgørende, at du har en stærk serviceprofil, sætter en ære i god service og er god til at kommunikere. Du skal kunne sætte dig i kundens sted samtidig med at følge de processer, der er i Skatteministeriet.

Dine arbejdsopgaver efter on-boarding:

  • Omkring halvdelen af din arbejdsuge går med 1st line support.
  • 2nd line support i ITSM (Helix), Omada, og Delt Postkasse
  • Interne opgaver til udvikling af egen enhed
  • Drøftelse af nye løsninger, når der sker ændringer

En typisk arbejdsdag for dig vil være, at du har en 1st line vagt om formiddagen eller om eftermiddagen, og i den periode, hvor du ikke har en vagt, vil du arbejde med work orders og 2nd level incidents, der er relaterede til Autorisationer. Heriblandt skal du undersøge hvorfor en bruger ikke kan få adgang til sit værktøj eller sin data, hjælpe brugeren med at finde ud af hvilken adgang de skal bestille for at dække deres behov, og du skal være med til at oprette konti og adgange i en lang række systemer. Vi er ofte undervejs med forandringer, og du vil også tænke over løsningsforslag til de udfordringer, som forandringerne kan finde på at bære med sig. Du vil dagligt være i kontakt med brugere i Skatteforvaltningen, dine nærmeste kollegaer, dine kollegaer fra andre teams i IT-Centeret, og din teamkoordinator. Der vil være muligheder for, at du kan blive specialist, systemejer, og generelt kan du komme til at være med til at definere vores fælles retning i enheden.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Ansøg” senest den 26. maj 2024.

Vi afholder samtaler løbende. Der kan indgå logiktest og personanalyse i rekrutteringsprocessen.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Mikael Scheel Andersen på telefon 72377495.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Aalborg

Vigtige datoer

Indrykket:
2. maj 2024
Ansøgningsfrist:
26. maj 2024

Job hos virksomheden